کرونا آیین جگرخوری گلستانی‌ها را از سکه انداخت و نان کبابی‌ها را آجر کرد.


بلایی که کرونا بر سر یک رسم ماه رمضانی آورد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هر سال ماه مبارک رمضان برای گلستانی‌ها با یک رسم خوشمزه همراه بود، رسم جگرخوری بعد از افطار، رسمی که امسال به دلیل وضعیت قرمز کرونایی و تعطیلی اصناف از سکه افتاد و داغ بر دل کباب پز‌ها و کباب خور‌ها گذاشت.

آقای محمودی صاحب یکی از کبابی‌های شهر گرگان است، او در این باره گفت: هر سال ماه مبارک رمضان اوج فروش و شلوغی مغازه‌های کبابی بود، اما امسال کرکره همه مغازه‌ها کشیده شد و مخارج روی دستمان ماند.

او افزود: از لحظات قبل از افطار آتش کبابی را به راه می‌کردیم و بعد میدیدیم که مشتری‌ها یکی یکی و بعد گروه گروه و خانوادگی و دسته جمعی به مغازه می‌آیند و این کار تا حوالی سحر طول می‌کشید.

محمد آقا هم یکی دیگر از جگرکی‌های گرگان را اداره می‌کند، او در این باره گفت: گلستانی‌ها و خصوصا گرگانی‌ها علاقه زیادی به خوردن جگر بره به صورت کبابی دارند و ما در راسته جگرکی‌های شهر گرگان در خیایان مطهری ومیدان کریمی شغلی داریم که به نوعی نیاز به شب زنده داری داشت امسال، اما با قرمز شدن وضعیت استان فرصت دشت و چرخش صندوق مان گرفته شد و ما ماندیم با مخارجی که باید تامین شود.

او با گلایه از رفتار برخی افراد گفت: ما کسبه مغازه‌ها را تعطیل کردیم و خانه نشین شدیم، اما در همین حال برخی افراد به رفتار‌های پرخطرشان ادامه می‌دهند و کاری میکنند که بار بستری بیمارستان‌ها زیاد شود.

او از مردم خواست برای سلامتی خودشان و همچین رعایت حال دیگران از جمله اصناف بیشتر مراقبت کنند تا زودتر شرایط بهتر شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار