طی مراسمی دایرة المعارف صنعت خانگی (غذا و داروی خانگی) در آزادشهر رونمایی شد.

دایرة المعارف صنعت خانگی در آزادشهر رونمایی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سید فاطمه کریمی» صبح امروز (چهارشنبه 22 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دایرة المعارف صنعت خانگی (غذا و داروی خانگی) با همت موسسه فرهنگی هنری علم آفرینی آرمان رها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آزادشهر و کانون فرهنگی و هنری معراج مسجد جامع آزادشهر طی مراسمی رونمایی شد.

مسئول موسسه فرهنگی هنری علم آفرین آرمان رها ادامه داد: دایرة المعارف صنعت خانگی (غذا و داروی خانگی) یک کتاب چند جلدی است که در راستای حفظ ثبت و نشر آثار و دانش اصلی بومی با هدف تحکیم بنیاد خانواده نگاشته شده است.

کریمی متذکر شد: این کتاب براساس تجریبات  جشنواره های عرضه محصولات خانگی نگاشته شده و تلاش شده که تولیدات و محصولات خانگی عرضه کنندگان به نام خود اشخاص که با مجوز در مسیر تولیدات یک کسب و کار خانگی قرار گرفتند در این کتاب ثبت شود.

وی افزود: همچنین دایرة المعارف صنعت خانگی (غذا و داروی خانگی) بستری را فراهم کرده که علاقمندان بتوانند به دیگر محصولات و آثار دسترسی داشته باشند و محصولات آنها به صورت ماندگار به نام این افراد ثبت شود.

مسئول موسسه فرهنگی هنری علم آفرین آرمان رها  ابراز داشت: برای مثال در دایرة المعارف صنعت خانگی (غذا و داروی خانگی) به یکی از داورهای نازایی اشاره شده و همچنین بستری فراهم است که بتوانند از طریق این کتاب سرمایه گذاران به تولید کنندگان این محصولات دسترسی داشته باشند.

کریمی بیان کرد: این کتاب که به صورت پایلوت از آزادشهر آغاز کردیم و هدف ما این بوده که بستری فراهم کنیم که کسی ایده و یا طرحی دارد بتواند ایده و طرح خود را با فعالان حوزه اقتصادی به اشتراک بگذارد و یا زمینه توسعه کسب و کار خود را فراهم کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار