مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: ۷۶ درصد از حجم کل مخزن تالاب سد آلماگل پرآب است.


آلماگل پرآب شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رسولی مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: ۷۶ درصد از مخزن تالاب سد آلماگل معادل سه میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب است.

او افزود: همچنین آب موجود در ۵۸ درصد از حجم کل مخزن تالاب سد آلاگل معادل ۳۲ میلیون مترمکعب است.

رسولی ادامه داد: حق آبه زیست محیطی تالاب آلاگل ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب و تالاب آلماگل نیز ۲ میلیون متر مکعب، که محفوظ است.

او افزود: ۱۴ سد بزرگ از جمله تالاب سد‌های آلماگل و آلاگل در این استان وجود دارد و رهاسازی قسمتی از آب تالاب سد آلاگل برای مصارف آبزی پروری و مزارع کشاورزی پایین دست آن مشکلی برای تالاب ایجاد نمی‌کند و حق آبه زیست محیطی آن نیز محفوظ است.

رسولی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۵ درصد مزارع پرورش ماهی محدوده پایین دست تالاب سد آلاگل آبگیری شدند و ۱۵ درصد باقی مانده نیز با رهاسازی یک تا ۲ میلیون مترمکعب آب، تا آخر هفته جاری آبگیری خواهند شد.

او حجم مخزن تالاب-سد آلاگل را در سال‌های پرآبی ۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: با وجود رهاسازی آب این تالاب-سد برای مصارف کشاورزی و آبزی پروری که تا آخر هفته جاری ادامه دارد، همچنان ۳۰ میلیون متر مکعب آب در آن باقی می‌ماند، که چند برابر حق آبه زیست محیطی تالاب است.

رسولی گفت: بحث مقدار رهاسازی آب از تالاب آلاگل و یا سایر منابع آبی برای مصارف کشاورزی و آبزی پروری در جلسات متعدد کارگروه توزیع آب سد‌های استان گلستان و با هماهنگی ادارات جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، تعاون روستایی، شیلات و بخشداری‌ها انجام می‌شود.

این مقام مسئول همچنین حجم فعلی آب کل سد‌های گلستان را ۷۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: سال گذشته در همین مقطع زمانی ۱۹۲ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشتیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار