کاهش ۱۰۴ میلیون متر مکعبی ذخیره آب سدها، دستگیری قاچاقچیان چوب جنگل هیرکانی و مشخص‌شدن هویت جسد کشف‌شده در جنگل‌های کردکوی از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود .

دستگیری اعضای باند موریانه‌های جنگل و خبرهای دیگر هفته گذشته گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان، ذخیره آب موجود در ۱۴ سد استان را ۷۵ میلیون و ۳۸۰ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: این میزان ذخیره آب در مقایسه با ۱۷۹ میلیون و ۴۶۰ هزار مترمکعب مدت مشابه سال قبل افزون بر ۱۰۴ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

جواد تیموری اظهار داشت: کاهش حجم ذخیره سدهای گلستان به سبب کاهش ۳۶.۱ درصدی بارندگی سال آبی جاری استان در مقایسه بامدت مشابه سال قبل است.

**

همزمان با اولین روز ماه شوال و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نماز عید سعید فطر در مساجد جامع و محلات و محوطه تعدادی از بقاع متبرکه گلستان اقامه شد.

**

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی گلستان با اشاره به فرارسیدن فصل گرما نسبت به احتمال سرایت و انتقال بیماری‌های مشترک دام و انسان از طریق گزش کنه، تماس مستقیم با خون یا لاشه حیوان آلوده به انسان سالم از جمله بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو هشدار داد.

**

استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال برای کاهش آسیب‌‎های اجتماعی گفت: طبق اعلام دستگاه‌های مرتبط، سال گذشته بیش از ۲۸ هزار شغل در استان ایجاد شد که این آمار با نظارت مستمر راستی‌آزمایی می‌شود.

هادی حق‌شناس اظهار داشت: چندین دستگاه اجرایی استان متناسب با توانمندی و برنامه ریزی خود مدعی ایجاد فرصت های شغلی و ثبت اطلاعات افراد در سامانه رصد شده اند که صحت این آمار با کنترل گروه های پژوهشی بررسی خواهد شد.

**

مدیر امور توزیع نیروی برق گنبدکاووس گفت که ورود پرندگان مهاجر از گونه "سار" و نشستن گروهی آن‌ها بر روی سیم‌های شبکه برق، باعث بروز اختلال در ۴۰ درصد از شبکه ۲۰ کیلو ولت توزیع برق این شهرستان شد.

محمدعلی عربگلو اظهار داشت: گنبدکاووس هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلو ولت دارد که نشستن سارها بر روی سیم‌های برق، سبب ایجاد اختلال و خاموشی برق در برخی مناطق شده است.

**

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: بزرگترین باند قاچاق چوب کشور معروف به "موریانه‌های جنگل" که در کردکوی فعالیت می‌کردند با تلاش سه ماهه پلیس و همکاری دستگاه‌های مرتبط متلاشی و ۱۰ عضو آن دستگیر شدند.

سرهنگ عباسعلی پهلوانی‌نسب اظهار داشت: از انبار این باند در عرصه های جنگلی "سرکلاته و ولاغوز" کردکوی ۱۵ تن الوار درخت راش به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف و سه دستگاه خودرو سبک و سنگین نیز توقیف شد.

وی ادامه داد: اعضای این باند از چند سال قبل تا زمان دستگیری اقدام به قطع درختان جنگلی کرده و پس از تبدیل تنه درختان به الوار، چوب های قاچاق را با استفاده از چهارپایان به پایین دست منتقل و سپس با خودرو به مقاصد خود در خارج از استان به ویژه همدان و تهران حمل می‌کردند.

**

عبدالمجید نورتقانی مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس گفت که با همکاری دانشگاه شهید بهشتی تاکنون مراحل مستندنگاری و فن‌شناسی پروژه تهیه طرح جامع مرمت پوسته خارجی قسمت مخروطی (گنبد رک) این بنای تاریخی متعلق به سده چهارم هجری قمری انجام شد.

**

مهدی لطفی زاده مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: پارسال با پنج میلیارد ریال اعتبار حدود ۱۰ هزار اصله درخت زیتون قدیمی و هزار و ۱۵۰ اصله درخت گردو کم بارده در باغ های این استان پیوند زنی، سرشاخه‌کاری و جوان‌سازی شدند.

به گفته وی حدود ۱۰ درصد از مجموع ۳۰ هزار هکتار باغ موجود استان به علت مسن بودن درختان و غلبه آفات مقرون به صرفه نیست.

**

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: هویت جسدی که حدود پنج ماه قبل در جنگل‌های کردکوی پیدا شده بود پس از انجام آزمایش تشخیص هویت (DNA) مشخص و انتساب آن به کوهنورد گمشده اهل این شهر تایید شد.

حسین زارعی اظهار داشت: نتیجه آزمایش نشان می دهد این جسد متعلق به "معین شریفی" اهل کردکوی بود که ۲۵ شهریور ماه سال گذشته مفقود شدن وی از سوی خانواده به نیروی انتظامی گزارش گردید.

وی بیان کرد: دی ماه سال گذشته بقایای اسکلتی در جنگل‌های کردکوی کشف شد که به دلیل پیداشدن لوازم شخصی فرد گمشده در حوالی آن، احتمال تعلق آن به معین شریفی وجود داشت.

وی عنوان کرد: برای تعیین دقیق هویت این اسکلت، از خانواده فرد مفقود شده آزمایش تشخیص هویت گرفته شد که پس از دریافت نتیجه آن، انتساب هویت جسد کشف شده به معین شریفی مورد تایید قرار گرفت.

**

هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان گفت: فردی که ۲۰ سال پیش در سن ۲۰ سالگی در پی مشاجره لفظی جوان دیگری را به قتل رسانده بود در آستانه اجرای حکم قصاص بخشیده شد.

**

محمدرضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که به‌دلیل کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در سال زراعی جاری (پاییز و زمستان ۹۹) و چند مرحله سرما و یخبندان پارسال ۱۲۶ هزار و ۱۶۸ هکتار از مزارع گندم، جو، کلزا و چغندرقند استان دچار خسارت و کاهش تولید به مقدار ۶۳۰ هزار تن شد.

**

همزمان با آغاز هفته هلال احمر و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ آموزش برای آمادگی و مقابله با حوادث ۲۰ خانه هلال روستایی در استان گلستان به بهره‌برداری رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار