تولید زولبیا و بامیه در حمام متروکه جنب شیرینی‌فروشی معروف در گرگان باعث پلمب آن مکان و معرفی صاحب شیرینی‌فروشی به دادگاه شد.

از شیرینی‌پزی در حمام متروکه تا صدور حکم پلمب قنادی معروف گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، اواخر هفته گذشته مرکز بهداشت موفق به کشف تخلف بهداشتی در تولید زولبیا و بامیه توسط یک شیرینی‌فروشی در حمام متروکه جنب شیرینی‌فروشی شد.

بازرسان بهداشت بلافاصله محل مورد نظر را پلمب کرده و به گفته مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان گلستان مدیر شیرینی‌فروشی برای پیگیری‌های بیشتر به دستگاه قضایی معرفی شد.

براساس گزارش مرکز بهداشت، این شیرینی‌فروشی در این حمام متروکه اقدام به تهیه و تولید زولبیا و بامیه به صورت غیربهداشتی می‌کرده که پس از گزارش مردمی و حضور ماموران بهداشت، مکان پلمب و بیش از ۴۰۰ کیلوگرم روغن سوخته و زولبیا و بامیه غیربهداشتی معدوم شد.

پس از انتشار این خبر و تصاویر محل تولید زولبیا و بامیه غیربهداشتی، واکنش‌های متفاوتی توسط کاربران در فضای مجازی منتشر شد و بسیاری از کاربران و مشتری‌های این شیرینی‌فروشی معروف ابراز تاسف و نگرانی خود درباره تداوم فعالیت این شیرینی‌فروشی را اعلام کردند.

نکته قابل تامل در این موضوع این است که همین مکان در ابتدای ماه مبارک رمضان با همین تخلف توسط بهداشت پلمب شده بود و چند روز بعد با اخذ تعهد، فک پلمب شد و در انتهای ماه مبارک رمضان دوباره همین تخلف کشف شد.

گرچه صاحب این شیرینی‌فروشی با انتشار تصاویر از کارگاه اصلی شیرینی‌فروشی و مصاحبه‌های مختلف با فعالان صفحات مجازی اعلام کرد که حمام، محل دپوی ضایعات زولبیا و بامیه‌های تولیدی بوده و به هیچ عنوان به عنوان محل تولید از آنجا استفاده نشده است.

تصاویر ضبط و منتشر شده از محل حمام متروکه که پلمب شد نشان می‌دهد در آن مکان یک شعله گاز متصل به شیر گاز، دیگ پر از روغن، چندین سطل زولبیا و بامیه طبخ شده و ادوات دیگر نیز وجود دارد.

نکته مهمی که مورد انتظار مردم نیز بوده، پلمب واحد صنفی فروش شیرینی است که چرا تا به امروز پلمب نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: این شیرینی‌فروشی یک کارگاه غیرمجاز داشته که این کارگاه پلمب شده است.

ناهید جعفری گفت: واحد صنفی شیرینی‌فروشی در زمان بازدید ناظران ما آلوده نبوده و پلمب نشده است اما امروز به دلیل تخلفات صورت گرفته و مطالبات مردمی و با توجه به اینکه تخلف توسط شیرینی‌فروشی صورت گرفته همکاران اقدام قانونی را به عمل خواهند آورد و ان‌شاءالله پلمب خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس که چرا از ابتدای ماه مبارک رمضان پس از یکبار پلمب این مکان، بازدیدها تداوم نداشته، اضافه کرد: بازدید انجام شده اما ملاحظاتی شاید بوده که اتفاقی نیافتاده است.

* معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پاسخ به ادعای صاحب شیرینی‌فروشی: حتی اگر انبار هم بوده باشد انبار غیربهداشتی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص اظهارات صاحب شیرینی‌فروشی که گفته این مکان به عنوان انبار استفاده می‌شد، گفت: این شیرینی‌فروشی در این حمام متروکه اقدام به تولید زولبیا و بامیه می‌کرده، حتی اگر انبار هم بوده باشد انبار غیربهداشتی است.

جعفری گفت: این شیرینی‌فروشی برای طی مراحل قانونی و برخورد لازم به مراجع قضایی معرفی شده است.

 

* دادستان گرگان: تشدید برخورد با تکرار تخلف شیرینی‌فروشی

دادستان عمومی و انقلاب گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص این پرونده بیان کرد: تخلفات بهداشتی از نظر قانون مراتبی دارد و در برخی از موارد کارشناسان بهداشت به عنوان ضابط ورود کرده و برخورد لازم را انجام می‌دهند و می‌توانند مکان را پلمب کنند.

حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی گفت: اگر تخلفات به حدی باشد که جرم باشد و مجازات برای آنها تعریف شده باشد برای آن پرونده غذایی تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: ما با موارد بهداشتی برخورد قاطع داریم که بازپرسی ویژه داریم و موارد اینگونه را به آن بازپرسی ارجاع می‌دهیم و موضوع در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی رسیدگی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان تصریح کرد: برای این واحد صنفی متخلف هم پرونده تشکیل شده و موضوع توسط دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

حسینی در خصوص تکرار تخلف توسط این واحد صنفی، بیان کرد: این تکرار تخلف باعث می‌شود برخورد شدید‌تر انجام شود.

گفتنی است، به گفته مرکز بهداشت، به این واحد صنفی اخطار ۲۴ ساعته برای پلمب واحد شیرینی‌فروشی داده شده و پس از آن این واحد صنفی پلمب خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار