مدیرکل شیلات گلستان گفت:پیش بینی می‌شود ۲ هزار و ۶۰۰ استخر پرورش ماهی در کنار چاه‌های مجاز کشاورزی، احداث شود.


یک تیر و دو نشان کشاورزی و پرورش ماهی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید جواد قدس علوی مدیرکل شیلات گلستان گفت: یکی از مهمترین طرح‌های آبزی پروری شیلات، طرح پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاه‌های مجاز کشاورزی بوده است.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود در افق ۱۴۰۴، دو هزار و ۶۰۰ استخر پرورش ماهی در کنار چاه‌های مجاز کشاورزی، با ظرفیت تولید ۵ هزار و ۵۰۰ تن ماهی احداث شود.

او ادامه داد: براین اساس زمینه اشتغال ۷ هزار و ۸۰۰ نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌شود.

مدیر کل شیلات گلستان گفت: طی ۸ سال، ماهیان سردابی، گرمابی، زینتی، پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاه‌های کشاورزی و پرورش زالو و جلبک، از افزایش قابل توجهی برخوردار شده است.

مقصودلو مدیر گروه برنامه و بودجه اداره کل شیلات گلستان گفت: در سال‌های گذشته و در راستای حمایت از آبزی پروری در قالب استفاده دومنظوره از آب چاه‌های کشاورزی به عنوان طرح پیشرو از طریق اداره کل شیلات استان گلستان پیگیری شد.

او ادامه داد: برای استخر‌های خاکی تا ۳۰۰ میلیون ریال و برای استخر‌های بتنی حدود ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید و بنیاد برکت در نظر گرفته شده است.

مقصودلو افزود: در سال جاری تسهیلات بانکی از دو مرجع ذکر شده و علاوه بر آن از طریق بانک‌های عامل استان در حال پیگیری است.

در استخر‌های پرورش ماهی با استفاده از چاه‌های مجاز کشاورزی، ماهیان گرمابی از نوع کپور، آمور، بیگ هد و فیتوفاک پرورش داده می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار