ستاد فرمان اجرایی امام (ره) در گلستان طرحی را اجرا کرده که هدفش افزایش محصول کشاورزی دیم کاران استان است.


ستاد فرمان اجرایی امام به کمک دیم کاران گلستان آمد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سلمان زاده مدیر کل ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان گفت: طرح جهش تولید در مزارع کم بازده از سال زراعی قبل با هدف کمک به معیشت کشاورزان گلستانی اجرا شده است.

او افزود: حالا چند ماه پس از اجرای این طرح، برداشت کلزا از دیمزار‌های تحت حمایت این نهاد در شهرستان کلاله آغاز شده است.

سلمان زاده در ادامه گفت: ستاد فرمان اجرایی امام (ره) برای این کار با تخصیص منابع مالی خاص ، به کمک ۳ هزار و ۵۲۵ کشاورز در ۴۰۶ روستای گلستان آمد و با این افراد قرارداد بست.

او سطح دیمزار‌های گلستان که این طرح در آن‌ها اجرا می‌شود را بیش از ۲۲ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: کارشناسان مجرب این طرح همه یافته‌های تحقیقاتی خود را به کشاورزان منتقل و افراد را بر اساس جدیدترین یافته‌های کشاورزی هدایت می‌کنند.

مدیر کل ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) گفت: پوشش ۷۰ درصدی بیمه، توزیع رایگان کود و پرداخت بخشی از هزینه‌های ادوات و ماشین‌های کشاورزی از جمله هد برداشت از دیگر حمایت‌های ستاد فرمان اجرایی امام در اجرای این طرح است.

در طرح ۵ ساله جهش تولید در دیمزار‌های کشور، ستاد فرمان اجرایی و وزارت جهاد کشاورزی با هم همکاری می‌کنند و علاوه بر بهبود معیشت کشاورزان، اهدافی مانند افزایش میزان تولید محصول در مزارع دیم، اتکا بر دانش کشاورزی برای ارتقای امنیت غذایی کشور و کاهش خطراتی مانند سیل با تقویت خاک مزارع کشاورزی دنبال می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار