مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: گرگان تنها مرکز استانی است که هیچگونه سدی برای تامین آب شرب ندارد هرچند احداث سد برای استان به خصوص برای مرکز استان گلستان مصوب شده اما تا اجرا و تکمیل آن چند سال زمان نیاز است.

گرگان تنها مرکز استانی است که هیچگونه سدی برای تامین آب شرب ندارد

به گزار پایگاه خبری تحلیلی گلستان 24،  بهزاد هرمزی با بیان اینکه در استان گلستان کمبود یک هزار و 500 لیتر بر ثانیه کمبود تولید آب وجود دارد، اظهار کرد: شهر گرگان یک هزار و 750 لیتر بر ثانیه نیاز آبی دارد اما در حال حاضر یک هزار و 270 لیتر آب توسط آب منطقه‌ای به آب و فاضلاب برای تامین آب شرب تحویل داده می‌شود که ما با کمبود 470 لیتر با کمبود سیستمی آب در گرگان مواجه هستیم.

وی گفت: در تابستان که به پیک مصرف می‌رسیم، ما یک سوم نیاز آبی شهر را در اختیار نداریم و طی روزهای گذشته در کنار این کمبود، نوسانات برق و کمبود تولید برق باعث شده تمام چاه‌های آب با خاموشی‌های پی در پی مواجه شوند.

وی افزود: طی یک هفته گذشته ما با قطعی‌های گسترده برق چاه‌های آب مواجه بودیم و برای مثال در روز شنبه از 78 حلقه چاه گرگان 41 حلقه بین یک تا سه ساعت به دلیل قطعی برق خاموش بوده و تولید نداشتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: از سوی دیگر نیاز است با توجه به وضعیت خشکسالی گلستان، مردم بیش از پیش در اصلاح الگوی مصرف دقت لازم را داشته باشند. برای شستن پارکینگ‌ها، شستن خودرو و کارهای غیرضرور از آب شرب و لوله‌کشی استفاده نکنند.

وی در خصوص علت کاهش فشار آب در ساعات شبانگاهی بیان داشت: این کاهش فشار آب در راستای پایدار نگه داشتن توزیع آب در طول روز است و اگر این مدیریت فشار را اعمال نکنیم، در طول روز به دلیل نرسیدن حجم مخازن به اندازه نیاز، در تامین آب شرب دچار مشکل خواهیم شد.

هرمزی ادامه داد: از ساعت 23 تا 6 صبح مدیریت مصرف و افت فشار آب در سطح شهر گرگان را تا اطلاع ثانوی خواهیم داشت و حتی سعی ما بر این است این میزان به حداقل ممکن برسد.

وی گفت: آب در سطح لوله‌ها وجود دارد اما با فشار کمتر و عموم مردم گرگان تا طبقه همکف، آب شرب را از طریق لوله دریافت می‌کنند و تقاضا دارم مردم در شهر گرگان از منبع ذخیره آب و پمپ استفاده کنند تا در ساعات شبانگاهی مشکلی نداشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار