با حضور نماینده ولی و استاندار گلستان و اعضا؛ نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان در سال 1400 به صورت حضوری و نیز مجازی برگزار شد.


نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان در سال 1400 تشکیل شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان در سال 1400 با حضور حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و رییس شورا، هادی حق شناس استاندار گلستان و نایب رییس شورا، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و دبیرشورا و اعضای شورا در صبح امروز چهارشنبه 5 خرداد ماه برگزار شد.

در ابتدای جلسه عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و دبیر شورا ضمن قرائت دستور جلسه، گزارشی از فعالیت ها و مصوبات شورا در سال گذشته و افق های پیش بینی شده برای شورا در سال جاری مواردی را مطرح کرد.

سپس باقری نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور که به صورت مجازی مهمان جلسه بود؛ درباره آیین نامه تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور و وظایف شورای فرهنگ عمومی استان و سایر ارکان مطالب مبسوطی را مطرح کرد و سپس به پرسش های مطرح شده توسط حاضران درحین  جلسه، پاسخ داد.

در ادامه حسین جعفری مجری طرح «گلستان پایتخت فرهنگی اقوام » نیز گزارشی از فاز دوم این طرح ارائه کرد و حاضران در نشست پس از بحث و تبادل نظر، برای تسهیل در اجرای طرح، ارائه طریق کردند.

سپس مجددا  عادله کشمیری دبیر شورا، موضوع  اسناد مصوب شورای فرهنگ عمومی کشور و تکلیف دستگاه های متولی بر تشکیل کار گروه های استانی و ارائه گزارش به دستگاه ملی و شورای فرهنگ عمومی استان به صورت فصلی را تبیین و تشریح کرد.

یادآوری می شود بحث و تبادل نظر در خصوص اولویت های فرهنگی استان و مباحث جاری گلستان از دیگر رویدادهای نحستین جلسه شورای فرهنگی گلستان در سال جاری بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار