معاون فرهنگی کانون های مساجد کشور تاکید کرد

سعادتی گفت: زیر چتر جشنواره طنین یک رویشی را در نسل امروزی جامعه با محوریت مساجد شاهد هستیم و این مهم می تواند آمادگاهی برای تربیت هنرمندان متخصص کشور باشد.

جشنواره طنین مسجد آمادگاهی برای تربیت هنرمندان متخصص کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سعید سعادتی»  صبح امروز (پنجشنبه 6 خرداد) در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان گلستان اظهار کرد: در ایستگاه چهارم جشنواره فیلم طنین مسجد قرار داریم و بیش از یک هزار اثر به این جشنواره رسیده است.

 

معاون فرهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور  ادامه داد: در سال گذشته نزدیک به 550 اثر به این جشنواره رسیده بود و امسال این تعداد با وجود کرونا به یک هزار و 350 اثر افزایش یافته است.

 

سعادتی به بخش های مختلف این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در بخش های مختلف فیلمنامه، نماهنگ، فیلم کوتاه و مستند در نظر گرفته شده است و هیئت انتخاب این جشنواره 120 اثر را در اختیار هیئت داوران قرار داده است.

 

وی متذکر شد: جشنواره فیلم طنین مسجد باعث شد که فیلمسازان کوتاه کشور درگیر موضوعات مسجدی و این جشنواره شوند و این مهم نشان می دهد که این جشنواره مسیر خود را به درست طی کرده است و می توانیم این جشنواره را به صورت بین المللی برگزار کنیم و از ظرفیت مساجد جهان اسلام در حوزه فیلمسازی استفاده کنیم.

 

این مقام مسئول گفت: زیر چتر جشنواره طنین یک رویشی را در نسل امروزی جامعه با محوریت مساجد شاهد هستیم و این مهم می تواند آمادگاهی برای تربیت هنرمندان متخصص کشور باشد.

 

سعادتی یادآور شد: در دهه 60 بسیاری از فیلمسازان و گروه های سرود از بطن مسجد برخاسته بودند و وقتی در این جشنواره استعدادها را می بینم می بینم متوجه می شویم که نسل نو در کشور برای احیاء این مسیر در تکاپو است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار