حجت الاسلام ولی نژاد گفت: کانون فرهنگی و هنری یکی از تشکل های مذهبی و دینی است که بر غنای مسجد می افزاید

کانون فرهنگی و هنری برغنای مساجد می افزاید/ ضرورت هماهنگی با امام جماعت و تشکل های دینی

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مسجد یک مجموعه وسیع و کارآمد است که هر آنچیزی که در مسجد به توانمندی کمک می کند و  بر قوام مسجد می افزاید باید به وجود بیاید و یکی از این اجزا کانون فرهنگی و هنری مساجد است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: در کنار این مهم قطعا وجود هیئت مذهبی، خانه قرآن، موسسه قرآن، انجمن اسلامی و پایگاه بسیج بر توانمندی مسجد می افزاید چرا که مسجد برای یک قشر  و برای یک صنف نیست و برای همه طبقات انسان ها و همه اقشار مردم و سنین به شمار می رود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد بابیان اینکه در مساجد بر اساس اقتضای سنی و یا جنسی باید پیش بینی های لازم صورت بگیرد، ابراز داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای قشر جوان می تواند یک تکیه گاه و چتر خوبی باشد و به همان اندازه نیز پایگاه بسیج و سایر تشکل های مذهبی نیز اینچنین هستند.

 

وی بابیان اینکه مسجد یک پناهگاه برای همه اقشار مردم است، ابراز داشت: دسترسی مردم باید به مسجد آسان و راه دسترسی نیز به مسجد برای اقشار مختلف جامعه باید نزدیک باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان  متذکر شد: افرادی که مسجد را یک بعدی، حزبی و گروهی دیدند بر حق مسجد جفا کردند و مسجد را از رونق انداختند، هیچ کسی در مسجد غریبه نیست و مدیریت مسجد باید بستر را برای حضور همه طبقات فراهم کند تا مسجد برای هیچ کسی بیگانه نباشد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: کانون فرهنگی و هنری یکی از تشکل های مذهبی و دینی است که بر غنای مسجد می افزاید و غنای مسجد حول محور امام جماعت معنی پیدا می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: همه اقشار جامعه باید بتوانند از توانمندی مسجد بهره مند شوند و در این مسیر امام جماعت را محور یک محله می دانیم و اگر امام جماعت توانمند باشد می تواند در محله موثر باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان ابراز داشت: با کانون فرهنگی و هنری مساجد آشنا هستم و معمولا نقش آفرین بودند و از تلاش آنها تشکر می کنم ولی توصیه ما این است که باید در مساجد ملاحظاتی کانون های فرهنگی مساجد داشته باشند و حتما به طیف جوان بیشتر توجه شود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد به هماهنگی فعالیت های مسجد با امام جماعت تاکید کرد و  افزود: کانون های فرهنگی و هنری مسجد باید حتما آن چیزی که برای آرامش مردم منطقه و محله موثر است انتخاب کنند و یک اتاق فکر و اتاق اندیشه ورز داشته باشند تا به جاذبه ها و رونق مسجد با همکاری با دیگر تشکل های دینی فعال در مساجد کمک کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار