رئیس مرکز اسلامی گلستان:

حجت الاسلام دیلم گفت: حضور پرشور در پای صندوق های رای سرافکندگی و نا امیدی استکبار جهانی را در پی خواهد داشت.

حضور پرشور در پای صندوق های رای سرافکندگی و نا امیدی استکبار جهانی را در پی دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» عصر روز گذشته (چهارشنبه 5 خرداد) در مراسم فارغ التحصیلی جمعی از طلاب مدرسه علوم دینی رحمانیه گنبد کاووس ضمن تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات پیشرو گفت: انقلاب اسلامی ایران منشا بیدرای اسلامی در جهان شده است و دشمن و استکبار جهانی از این بیداری هراس دارد.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه، دشمن در ایام انتخابات برای نا امید کردن مردم انواع و اقسام شبهات را مطرح می کند، افزود: صندوق های رای، ناموس ملت ایران هستند و آحاد مردم ایران با حضور حداکثری و رای بالای خود بار دیگر به آرمان های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لبیک خواهند گفت.

 

وی با بیان اینکه ادای امانت موضوع مهمی است که موجبات جلب رضای خداوند متعال می شود، گفت: خداوند متعال در چند موضوع از جمله، توهین به پدر و مادر و ادای امانت و خیانت نکردن در امانت به انسان رخصت نداده است و در این ایام و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا باید بدانیم که مسئولیت ، اما نت الهی است و بنا به فرمایش امام علی (ع) «مسئولیت امانت است و طعمه نیست».

 

حجت الاسلام دیلم ارکان اصلی انتخاب مسئولان را مردم و آحاد جامعه بیان کرد و افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری در انتخابات است و وظیفه داریم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افرادی امین، پرتلاش، فداکار و حافظ بیت المال را انتخاب کنیم و همچنین در عرصه بین المللی و ریاست جمهوری نیز با انتخاب فردی اصلح، زمینه ساز عزت ملی ایران اسلامی در جهان باشیم.

 

وی با بیان اینکه، امروز دفاع از مظلوم و مبارزه با اسرائیل غاصب از اهداف اصلی انقلاب است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران منشا بیدرای اسلامی در جهان شده است و دشمن و استکبار جهانی از این بیداری هراس دارد.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خو د با بیان اینکه، عالم، عالم اسباب و مسببات است، گفت: این بدان معنی است که اگر خداوند متعال رازق است، فیض رزق خدا بوسیله سعی و تلاش فراهم می شود و اگر هم خداوند شافی است، فیض شفای خدا با مراجعه به دکتر و دارو و درمان حل می شود.

 

حجت الاسلام دیلم افزود: اگر هم خداوند متعال عالم اس ت، فیض علم الهی از طریق تحصیل در دانشگاه و مدارس علو م دینی برای انسان محقق خواهد شد و از این جهت است که آحاد مردم به دنبال رضوان الهی هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر رضایت خداوند شامل حال انسان مومن شود قطعا بهشت برین و همنشینی با بزرگان دین نصیب خواهد شد.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به انجام اعمالی که منجر به رضایتمندی خداوند می شود، گفت: اولین مهم انجام واجبات و ترک محرمات است و بنا به آیات و روایات هرکسی واجبات را انجام دهد شامل رضوان الهی خواهد بود.

 

حجت الاسلام دیلم با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: موضوع مهم دیگری که باعث رضای خداوند می شود تلاش و کوشش و در سختی قرار دادن جسم و بدن انسان است، یعنی اینکه در مسیر اطاعت الهی و کسب رزق و روزی حلال بدن را به سختی و تلاش واداریم.

 

وی همچنین افزود: موضوع مهم دیگری که منجر به کسب رضای خداوند می شود، تسلیم شدن در برابر امر خداوند است و باید در مقابل قضا و قدر صبر پیشه کنیم و راضی به رضای خداوند باشیم.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان همچنین با تاکید بر اینکه، هر چقدر خشوع و خضوع در نزد خداوند زیاد باشد خدا از ما راضی خواهد بود، افزود: در صدر انسان های خاضع و خاشع علمای دین و بزرگان هستند، علمایی که در کنار دانش و دانستن علم خود، اهل عمل کردن به آموخته های خود هستند.

 

حجت الاسلام دیلم تصریح کرد: امروز و به برکت انقلاب اسلامی فضای علم، تدریس و تعلیم در مدارس علوم دینی و تریبون های تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام و قرآن کریم فراهم است و می توانیم به بهترین نحو ممکن از آن ها بهره مند باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار