مدیرکل انتقال خون گلستان از کاهش شدید گروه‌های خونی مثبت و منفی خبر داد.


کاهش شدید ذخایر خونی /گلستان به اتوبوس سیار نیاز دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید صادق بنی عقیل مدیرکل انتقال خون گلستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت: وضعیت ذخایر خونی گلستان بحرانی است و هم اکنون به همه گروه‌های خونی مثبت و منفی نیاز داریم.

او با بیان اینکه ذخایر خونی استان به زیر ۳ روز رسیده است افزود: از ابتدای سال تاکنون، ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نیاز خونی استان افزایش داشته است و یکی از دلایل این است که بسیاری از بیماران در گذشته برای درمان به استان‌های دیگر مراجعه می‌کردند، اما اکنون، چون تخصص‌ها و فوق تخصص‌ها در استان زیاد شده درمان در استان انجام می‌شود.

بنی عقیل افزود: با توجه به اینکه مردم همکاری لازم را دارند و بر این اساس، در پایگاه‌های استان، روزانه ۲۰۰ واحد خونگیری انجام می‌شود، اما این میزان برای ذخیره کافی نیست و تنها ذخیره حداقلی را تامین می‌کند.

او با بیان اینکه قطعی برق در برخی مناطق استان، به این بحران دامن می‌زند افزود: پایگاه‌های آق قلا و کردکوی و گروه‌های سیار به دلیل نداشتن ژنراتور برق غیر فعال هستند و این موضوع ما را با مشکل مواجه کرده است.

بنی عقیل گفت: تنها راه برون رفت از این بحران تامین سامانه سیار که همان اتوبوس انتقال خون است را افزایش دهیم و بر این اساس، از مسئولین می‌خواهیم که در این راه ما را یاری کنند.

بنی عقیل توصیه کرد: اهدا کنندگان بار اول و خانم‌ها به مراکز استان مراجعه و خون خود را اهدا کنند.

او گفت: مردم برای اهدای خون نگران نباشند همه شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود و هنگام مراجعه به سازمان معاینه و کامل بررسی کامل می‌شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار