مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان گفت: گلستان تنها استانی است که اتوبوس سیار برای انتقال خون ندارد.

گلستان اتوبوس سیار برای انتقال خون ندارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ بنی عقیل مدیرکل سازمان انتقال خون گلستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: استان گلستان تنها استانی است که اتوبوس سیار برای خون گیری و مستقر شدن در روستا‌ها را ندارد.

اوافزود: درگذشته یک اتوبوس وجود داشت که حالا فرسوده شده و قابلیت استفاده ندارد.

بنی عقیل ادامه داد: استان گلستان ۱۴ شهرستان و حدود هزار روستا دارد و داشتن اتوبوس سیار از چند جهت کمک کننده است، اول اینکه می‌تواند کارایی پدافند غیر عامل داشته باشد.

او افزود: یکی از کار‌های مهمی که می‌توانیم انجام دهیم این است که به جای مستقر شدن در مساجد با اتوبوس در ساعت‌های مختف در مکان‌های مختلف حضور داشته باشیم و دریافت خون را انجام دهیم.

بنی عقیل ادامه داد: بسیاری از بیماران در گذشته برای درمان به استان‌های دیگر مراجعه می‌کردند، اما الان، چون تخصص‌ها و فوق تخصص‌ها در استان زیاد شده درمان در استان انجام می‌شود.

او گفت: با توجه به اینکه مرکز انتقال خون در خط مقدم درمان قرار دارد باید تجهیزات به روزی داشته باشد و درراستای کمک به بیماران خونی قدم بر دارد.

بنی عقیل افزود: در کل استان گلستان یک پایگاه در گنبد و یک پایگاه در گرگان داریم و سایر شهرستان‌ها نیروی کافی ندارند و این نیرو‌ها از گرگان تامین می‌شود.

او گفت: در مناطق مهمی از استان پایگاه نداریم و تنها می‌توانیم به شکل سیار به این مناطق برویم و حتی برای مراسم مذهبی در روستا‌ها مثل محرم و رمضان و...، مجبور هستیم تیم‌ها را در مساجد مستقر کنیم.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: در شرایط کرونایی که مساجد تنها برای دوساعت باز است همین موضوع باعث می‌شود آمار ما در استان پایین بیاید.

بنی عقیل افزود: با این شرایط تعیین شده برای عزاداری در شب‌های قدر که به مدت دو ساعت بوده برای حضور ما کافی نیست و بسیار از این اماکن مذهبی جایگاهی برای حضور ما در منطقه ندارند.

او گفت: ما در استان حداقل نیاز به دو دستگاه اتوبوس سیار برای شرق و غرب استان داریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار