الماسی گفت: فیلمسازان جشنواره طنین از نظر تکنیکال کارهای ارزنده ای ارائه کردند.

فیلمسازان جشنواره طنین از نظر تکنیکال کارهای ارزنده ای ارائه کردند/ تولیدکنندگان فیلم مستند جشنواره طنین تلاش بیشتری کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ جهانگیر الماسی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در این جشنواره ها مهمتر از مسابقه مضمون است که از طریق جمع و آثار به مخاطبین جشنواره مخابره می شود.

 

داور چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد ادامه داد: در بخش های مختلف این جشنواره کارهای ارزنده ای به این جشنواره رسیده بود و فیلمسازان ما به لحاظ تکنیک کار ارزنده ای ارائه کرده بودند و مهارت های فیلمسازی را به خوبی یادگرفتند ولی باید برنحوه تولید اثر بیش از گذشته کار کنند.

 

الماسی بیان کرد: نهادهای مسئول باید سرمایه گذاری بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند و باید شرایطی برای مقبول قرار گفتن این جوانان اقدام کنند.

 

وی افزود: کشورهای دیگر برای اینکه بتوانند جوانان خود را به این چالش بکشانند تلاش زیادی می کنند و امروز بدون مربی و معلم ویژه جوانان ما صرفا به تکیه آموزه های معلمان و آموزگاران مردم نسبت به این مهم اقدام می کنند.

 

بازیگر سینما متذکر شد: خوشحال هستم این جشنواره برگزار شد و این برای نخستین بار است که چنین جشنواره مسئولیت اجتماعی دارد و مراد برگزاری این جشنواره در آثار مشاهده می کنیم و کاستی در این جشنواره داریم در حوزه مضمون است و احساس می کنم در داستان مستند فیلمسازان باید تلاش بیشتری کنند.

 

الماسی بابیان اینکه مردم هنوز میراث تاریخی و فرهنگی خود را به خوبی درک نکردند، افزود: این فقدان باعث شده که در حوزه های مختلف نتوانیم از ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم، یک جشنواره کن فرانسه بودجه یک سال کشور را تامین می کند و لذا باید به تاریخ اهتمام شود، در این استان مار سرخ یا دیوار تاریخی گرگان را داریم که باید به آن توجه شود و پژوهشگران داخلی و خارجی سال ها در تلاش هستند و یا تاریخنگاران در تلاش هستند که بفهمند منشاء ایل بزرگ قاجار در کجا بوده و می بینم که این ایل از این منطقه گسترش یافته است و باید در هنر به این مسائل اهتمام داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار