رئیس کل دادگستری گلستان تأکید کرد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: جرایم خشن خط قرمز دستگاه قضایی است و دادستان ها به مجرمان خشن رحم نمی کنند.

جرایم خشن خط قرمز دستگاه قضایی/دادستان ها به مجرمان خشن رحم نکنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24، هادی هاشمیان در این راستا گفت: ورود سریع و قاطع به موضوع جرایم خشن همواره در اولویت دستگاه قضایی استان است و دادستان ها ماموریت دارند رسیدگی به این پرونده ها را به صورت ویژه در اولویت قرار دهند و به این مجرمان رحم نکنند.

وی از نیروی انتظامی هم خواست: در جرایم مشهود و خشن، سریع و قاطع ورود و عوامل ناامنی و ایجاد تشویش در جامعه را دستگیر کنند.

وی گفت: رسیدگی به پرونده تبر به دستان قرن آباد در دادسرای گرگان به پایان رسیده است و به محض اعلام گزارش پزشکی قانونی، کیفرخواست متهمان صادر و پرونده برای صدور رای به دادگاه فرستاده می شود.

هاشمیان ادامه داد: در پرونده دوم تبرکشی هم متهمان شناسایی و دستورهای لازم به نیروی انتظامی برای دستگیری متهمان صادر شده است.

وی بیان کرد: وقوع چند حادثه مشابه در فاصله زمانی کوتاه، نشان می دهد نیازمند ورود فوری و هدفمند دستگاه های فرهنگی برای آموزش و فرهنگ سازی به افراد هستیم.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اینکه افراد بر سر کم اهمیت ترین مسائل، خشن ترین راه برخورد را انتخاب می کننند نشانه کاهش آستانه تحمل و ناتوانی در حل مسائل و گفتگو است و نیاز به آموزش مهارت های رفتاری را متذکر می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار