معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان:

معاون دادگستری گلستان گفت : طی یک‌سال گذشته آمار ضرب و جرح عمدی در گلستان رو به کاهش بود اما وقوع چند مورد شرارت که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت این باور را ایجاد کرد که امنیت گلستان پایین است در حالی که این گونه نبوده و به صرف چند اتفاق نباید آرامش و امنیت استان را خدشه‌دار کرد.

 امنیت گلستان با چند مورد شرارت خدشه‌دار نمی‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام مهدی قاسمی‌وناجمی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : در پرونده های اخیر تبرکشی گلستان اکثر متهمان از محکومان سابقه دار بودند که نشان می دهد علاوه بر ضرورت کارهای فرهنگی در جامعه باید برای اصلاح زندانیان در مدت زمان حبس نیز برنامه ریزی کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان با اشاره به درگیری‌های خشن هفته‌های اخیر استان خواستار تقویت اقدامات اصلاحی برای زندانیان و بزهکاران سابقه‌دار شد.

وی بیان کرد: همانطور که دستگاه های متولی بخش فرهنگ، اقشار مختلف جامعه را تحت پوشش قرار می دهند باید همین دقت نظر بر روند اصلاحی زندانیان نیز اعمال شود و مباحثی مانند گذشت و کنترل خشم طی دوره‌های گوناگون به مددجویان ارائه گردد.

قاسمی وناجمی اقدامات فرهنگی صورت گرفته در زندان های استان را تاثیر گذار دانست و گفت : باید با بهبود و استمرار روش های اصلاحی و استفاده از شیوه های جدید آموزشی، کیفیت و کارکرد این آموزش ها را افزایش داد.

وی اظهار داشت: ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای زندانیان با آموزش در زمان حبس و حمایت های اجتماعی و مشاوره ای از آنان پس از آزادی از جمله مواردی است که می تواند موجب امنیت خاطر مددجویان شده و از انجام و ارتکاب دوباره جرایم پس از آزادی جلوگیری کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تاکید کرد: اتکای صرف به اقدامات سلبی نمی تواند موجب کاهش آمار وقوع جرایم خشن شده و جامعه را از خطر تکرار دوباره درگیری هایی مانند شرارت اخیر با تبر در گلستان آسوده خاطر کند.

قاسمی وناجمی ادامه داد: آموزش های فرهنگی باید به گونه ای اثرگذار باشد که افراد برای احقاق حق شخصی خود، به جای ورود مستقیم و ایجاد درگیری و دعوا، از مقامات قضایی برای مطالبه آن استمداد کنند.

همچنین فرمانده انتظامی گلستان گفت: برخوردهای قهری، مقابله‌ای و سلبی، پاک کردن صورت مساله بوده و برای حل ریشه ای هنجارشکنی ها مناسب نیست.

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر اظهار داشت: پایین بودن آستانه تحمل و خشم به معضل فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده که باید مسوولان و متولیان این حوزه برای حل آن تلاش و برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: راهبرد ناجا مقابله با اوباش‌گری، اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه و نیز مزاحمین نوامیس مردمی است.

فاضل‌دادگر تاکید کرد: پلیس در برخورد با اراذل و اوباش کوتاه نخواهد آمد و به شدت با این افراد برخورد خواهد کرد اما اقدامات یک نهاد به تنهایی جوابگوی حل این مسایل نیست.

وی در خصوص دستگیری عوامل درگیری و خشونت‌های اخیر گرگان گفت: بیشتر عوامل اصلی درگیری‌ها شناسایی و دستگیر شدند اما یکی از عاملان اصلی درگیری با تبر در کمربندی گرگان و قتل بامداد جمعه در جاده منتهی به هاشم‌آباد هنوز فراری هستند که تلاش برای دستگیری آن ها ادامه دارد.

طی هفته های گذشته چند مورد درگیری منجر به حمله با تبر در گرگان رخ داد که موجب بروز التهاب و ترس در این شهرستان شد اگر چه با دستگیری عاملان یکی از درگیری ها و تاکید بر برخورد جدی و غیرقابل گذشت با مجرمان مردم را امیدوار کرد.

همچنین جمعه گذشته یک راننده پراید در گرگان در اثر حمله مسلحانه به قتل رسید.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به درگیری های اخیر در این استان گفت: در برخورد با اوباش از رافت خبری نیست.

هادی هاشمیان اظهار داشت: گلستان به نگارستان ایران و وحدت و آرامش ساکنان آن شناخته می شود و اجازه نمی‌دهیم اوباش با عربده کشی و قدرت نمایی این وجهه را خدشه دار کنند.

وی گفت: کسانی که با عربده کشی، تهدید و قدرت نمایی، امنیت روانی جامعه را به هم بریزند در انتظار اشد مجازات باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار