مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: موزه میراث روستایی قرق استان گلستان در ۱۰ فاز تعریف شده که هم‌اکنون فاز نخست آن در وسعتی به اندازه ۵ هکتار با جایگذاری ۴ بنای تاریخی در حال احداث است.


راه‌اندازی موزه میراث روستایی گلستان به کجا رسید؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد تجری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موزه میراث روستایی قرق به‌عنوان دومین موزه روستایی کشور در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار از سال ۹۴ کلنگ زنی شد اما طی این سال‌ها شاهد پیشرفت فیزیکی خاصی نبودیم.

وی افزود: ۱۰ فاز برای این پروژه تعریف شده که به‌طور میانگین وسعت هر فاز ۵ هکتار است. با پیگیری‌های صورت گرفته، اجرای این پروژه از سال ۹۹ با تخصیص ۹ میلیارد تومان به‌صورت جدی‌تری دنبال شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون فاز اول در حال انجام است و امیدواریم با در نظر گرفتن اعتبار متمم لازم، این فاز را هر چه زودتر به بهره‌برداری برسانیم.

تجری با اشاره به اینکه این پروژه به‌صورت فاز به فاز به افتتاح می‌رسد، گفت: به‌محض افتتاح فاز نخست که شامل ۴ خانه تاریخی روستایی است، موزه قابل بازدید گردشگران است.

وی بیان کرد: خانه‌های روستایی که دارای ارزش تاریخی هستند بعد از شناسایی، در این موزه باز چینی و دوباره چینی می‌شوند؛ به همین خاطر کار زمان‌بر و هزینه زیادی به همراه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار