معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۸ هزار نفری این استان افزون بر یک میلیون و ۳۵۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۸ خرداد امسال هستند.

یک میلیون و ۳۵۴ هزار گلستانی واجد شرایط شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ احسان مکتبی روز دوشنبه در پیامی به ایرنا اظهار داشت: در میان واجدین شرکت در انتخابات امسال ۳۲ هزار و ۲۸۱ گلستانی برای اولین بار در رویداد مهم تعیین سرنوشت کشور شرکت می کنند.

وی بیان کرد: اخذ رای شهروندان گلستان در انتخابات ریاست جمهوری امسال در هزار و ۷۸۵ شعبه انجام می شود که این تعداد در دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری هزار و ۶۳۹ شعبه بود.

وی به روند برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در گلستان اشاره کرد و گفت: برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان هشت هزار و ۹۱۳ نفر نام نویسی کردند که در نهایت با بررسی صلاحیت ها در هیات اجرایی و نظارت، هشت هزار و ۳۹۹ نفر برای کسب کرسی های شورای شهر و روستا با هم رقابت می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ادامه داد: از مجموع افراد تایید صلاحیت شده، هفت هزار و ۲۱۸ نفر در روستاها و بقیه در ۳۴ شهر استان به دنبال حضور در پارلمان شهری هستند.

۳۰ شهر استان دارای شورای پنج نفره، سه شهر بندرترکمن، گنبد و علی آباد کتول دارای شورای هفت نفره و گرگان دارای شورای ۹ نفره است.

همچنین ترکیب شورای ۸۰۸ روستای گلستان سه نفره و ۱۶۶ روستا نیز پنج نفره است.

مشارکت مردم گلستان در آخرین انتخابات برگزار شده در سال ۹۸ برای تعیین نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزون بر ۵۸ درصد بود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار