فرماندار گرگان مطرح کرد؛

حمیدی فرماندار گرگان با بیان این که تابستان سخت در انتظار گرگان است، گفت: به منظور تامین آب شرب مشترکان تاپایان خرداد چهار حلقه چاه جدید به شبکه توزیع شهرستان اضافه خواهد شد.

تابستان سخت در انتظار گرگان| ۴ حلقه چاه اضافه می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۹۰ درصد آب شرب گرگان با ۱۵۰ حلقه چاه از آب های زیر زمینی تامین می شود که روز به روز شاهد کاهش آب های زیرزمینی هستیم و برای اینکه در تامین آب شرب شهرستان با مشکل مواجه نشویم به دنبال افزایش منابع و همچنین مدیریت مصرف هستیم.

وی افزود: در همین راستا امسال چهار حلقه چاه جدید برای شهر گرگان در نظر گرفته ایم که تا پایان خرداد ماه به شبکه توزیع آب اضافه خواهد شد.

حمیدی خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این تعداد چاه ۱۰۰ لیتر بر ثانیه تولید آب شرب افزایش پیدا خواهد کرد.

فرماندار گرگان مدیریت توزیع آب را از دیگر تمهیداتی بر شمرد که درسطح شهرستان انجام می شود.

وی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم در طول روز مخازن آب را پر کنیم و به مشکل بر نخوریم شب ها آب شرب را قطع می کنیم تا از هدر رفت آب در زمانی که مردم نیاز کمی دارند جلوگیری شود.

وی افزود: حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد هدر رفت آب در سطح شهرستان وجود دارد که با قطعی آب در ساعت های پایانی شب برای مدیریت توزیع و پر شدن مخازن از آن استفاده می کنیم.

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه مردم باید توجه ویژه ای به صرفه جویی داشته باشند، گفت: متاسفانه منابع آبی در شهرستان بسیار محدود است و با توجه به تنش خشکسالی و بارش کم شاهد کمتر شدن این منابع نیز هستیم.

حمیدی برخورد با کارواش هایی که از آب شرب برای مصارف خود استفاده می کنند را از دیگر اقدامات در زمینه صرفه جویی و مدیریت مصرف آب برشمرد و گفت: برای مشترکان پر مصرف نیز جریمه های در نظر گرفته شده است.

فرماندار گرگان افزود: برای اقدامات طولانی مدت تامین آب شرب نیز سد شصت کلاه ردیف اجرایی در بودجه سال جاری گرفته است که در صورت تامین اعتبار چهار الی پنج سال زمان می برد تا به بهره برداری برسد.

حمیدی با تاکید بر اینکه تابستان سختی را در حوزه تامین آب شرب خواهیم داشت از همه شهروندان خواست تا جایی که می توانند در مصرف آب صرفه جویی کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار