وزیر اطلاعات عنوان کرد؛

وزیر اطلاعات با تأکید بر مبارزه همه جانبه کشور با طاغوت، بر ضرورت انتقال حقایق تاریخی به نسل های آینده اشاره کرد و گفت: استان گلستان در مبارزات انقلاب نقش موثری داشته است.

کارنامه گلستان در مبارزه با طاغوت درخشان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان 24، حجت‌الاسلام سید محمود علوی ظهر سه شنبه در آئین رونمایی از پنج جلد کتاب انقلاب اسلامی بر پایه اسناد ساواک در گرگان اظهار کرد: همان طور که شخصیت یک فرد به رزومه و کارنامه وی بستگی دارد هویت یک جامعه به کارکرد آن جامعه که از آن به تاریخ یاد می‌شود، مرتبط است.

وزیر اطلاعات افزود: مرور بر تاریخ یک جامعه در ترسیم مسیر آینده برای فرزندان آن نقش اثرگذار دارد.

علوی ادامه داد: از دیرباز جامعه شناسان در مورد اینکه فرد یا جامعه اصالت دارد، نظرات مختلفی بیان کردند اما در گفتمان انقلاب و اسلام، هم فرد و هم جامعه اصالت دارد و از هیچکدام اصالت سلب نمی‌شود.

وی بیان کرد: اسلام اختیار و اراده را در سرنوشت جامعه مؤثر می‌داند و آیه «خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خود آن جمع سرنوشت خود را تغییر دهند»، مبین همان اختیار و اراده جامعه است.

علوی گفت: در نتیجه برای جامعه تکلیف جمعی مشخص می‌شود که این امر را در تمام خطاب‌های قرآن قبل و بعد از مهاجرت به مدینه مشاهده می‌کنیم.

وزیر اطلاعات گفت: نماد برقراری عدالت توسط جامعه حکومت اسلامی بوده و یکی از راه‌های برقراری عدالت، مبارزه با طاغوت است و اسلام اجازه نمی‌دهد مردم در مواجهه با طاغوت ساکت باشند.

وی بیان کرد: ستم ستیزی یکی از وظایف جامعه است چون جامعه اراده دارد و می‌تواند با ظلم و ستم مبارزه کند.

علوی اضافه کرد: یکی از وظایف دیگر جامعه خیرخواهی است و باید گروهی باشند که کار آنها امر به معروف و نهی از منکر باشد که این کار جمعی است.

وی بیان کرد: این نکته مهم است که جامعه چگونه باید این مسئولیت را انجام دهند؟ زیرا این امر در سرنوشت آنها اثرگذار است و اگر افرادی در جهت برپایی عدالت تلاش کنند سرنوشت آنها با عزت رقم می‌خورد و گرنه دچار ذلت می‌شوند.

وزیر اطلاعات گفت: جامعه دارای فرهنگ و سنت‌هایی است و هر قومی یک فرهنگ و سرنوشتی دارد که باید آن را بررسی و تفحص کرد.

علوی گفت: مطالعه در تاریخ، ریل گذاری هویت آینده جامعه بوده لذا قرآن ما را به سیر در تاریخ سوق می‌دهد و باید دلسوزان جامعه تلاش کنند تا حقایق را امانتدارانه به نسل‌های بعد منتقل کنند.

علوی ادامه داد: در جای جای کشور مبارزه با طاغوت ادامه یافت و انقلاب به پیروزی رسید لذا این مبارزات و ستم ستیزی‌ها نباید دچار فراموشی شود و باید توسط نویسندگان به رشته تحریر در آید و میراث داران آینده آن را مطالعه کنند.

وی بیان کرد: رسالت ساواک برای این بود که مبارزات انقلاب اسلامی را به ناکامی بکشاند بنابراین اسناد ساواک بخشی از تاریخ مبارزه انقلاب است و در آن اسامی بزرگان و دانشمندانی که در انقلاب حضور یافته و در پیروزی آن نقش داشتند آمده و اینها باید به رشته تحریر در آید تا چراغ راه نسل آینده باشد.

وی توضیح داد: این اسناد که توسط ساواک جمع‌آوری شده نه از باب این است که حرف ساواک اعتبار دارد بلکه این است که دشمن همواره به همت انقلابیون اعتراف دارد.

طبق گفته علوی تاکنون در استان‌های مختلف از مجموعه کتب انقلاب بر اساس اسناد ساواک رونمایی شده است و در گلستان هم، مجموعه پنج جلدی که بخشی از مبارزات است رونمایی می‌شود.

وزیر اطلاعات بیان کرد: گلستان در صورت تاریخ، استان زرخیز فکری بوده که بخشی از کارنامه آن با مبارزه با طاغوت همراه بوده است.

وی اضافه کرد: در این سرزمین چهره‌های علمی بزرگ اعم از شیعه و سنی حضور داشته و آسمان گلستان پر از علمای بزرگ است.

علوی گفت: در دوره متاخر هم علمای بزرگی، فرهنگ گلستان را شکل دادند که نمونه آن را در بین اقوام مختلف مشاهده می‌شود.

در پایان مراسم از پنج جلد کتاب انقلاب اسلامی رونمایی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار