دکترغلامرضا​ منتظری

شکوه، عظمت و استقلال ایران اسلامی در گرو وحدت و انسجام ایرانیان عزیز و مردمانی است که تحت عنوان قوم ایرانی در جای جای این سرزمین پهناور زندگی می کنند.

 در اوج مهرورزی و محبت با یکدیگر زندگی کنیم.

دکترغلامرضا منتظری، مدیر کل سابق اداره ارشاد اسلامی استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، اساس آموزه های دینی را در وحدت ، الفت دوستی و محبت دانست و گفت:  ما پیرو پیامبری هستیم که به عنوان رحمت العالمین از او یاد میشود. بی شک پیروان این رسول گرامی اسلام باید تمامی زندگی خود را مملو از مهر ، محبت ، انس و عاطفه با یکدیگر باشد.

منتظری با بیان این که اصول و محور های وحدت بخش در مکتب اسلام جزو مهمترین بخش های آموزه های دینی ماست، یاد آور شد: ممکن است مذاهب اسلامی در برخی از موارد با هم اختلاف دیدگاه داشته باشند و این امر طبیعی است. لذا باید به اصول و محورهای وحدت بخش متکی باشیم. خدای ما یکیست ، قبله ما یکیست ، کتاب ما که قرآن است یکیست ، پیامبر ما یکیست وما باید بیشترین همت خودمان را به  تبیین و عمق بخشی به اصول وحدت بخش اختصاص دهیم.

وی افزود: با توجه به شیطنت استکبار و توطئه هایی که مخالفین انقلاب و امت اسلامی دارند ، باید از هر گونه اندیشه ، روش و طرح تفرقه افکنانه به جد پرهیز کنیم. زیرا دشمن خواهان تفرقه بین ما است. شکوه، عظمت و استقلال ایران اسلامی در گرو وحدت و انسجام ایرانیان عزیز و مردمانی است که تحت عنوان قوم ایرانی در جای جای این سرزمین پهناور زندگی می کنند.

مدیر کل سابق اداره رشاد اسلامی گلستان، با اعتقاد به این که تجربه تاریخی نشان داده است که هر وقت تفرقه سراغ یک ملتی بیاید، از رسیدن به آرمان ها و اهداف بلند خودش باز خواهد ماند، گفت: تجربه انقلاب اسلامی نشان داد که وحدت،  همدلی و انسجام ملی یکی از عوامل مهم شکل گیری و پیروزی انقلاب ، و همچنین در حال حاضر از عوامل مهم استمرار اهداف انقلاب اسلامی و اهداف امام عزیز است.

 مقام معظم رهبری تاید فرمودند که هر گونه ایده و اندیشه ای که زمینه ساز تفرقه شود، آن ایده و اندیشه مورد تائید ما نیست و نخواهد بود. لذا اگر به مبانی دینی بیاندیشیم و به ریسمان محکم الهی چنگ بزنیم ، و با عشق به انقلاب اسلامی ، باید از هر گونه شعار تفرقه افکنانه خود داری کنیم . صعه صدر و آستانه تحمل ما بالا باشد و با توجه به آموزه های دینی باید در اوج مهرورزی و محبت با یکدیگر زندگی کنیم.

دکترغلامرضا منتظری

وی در آخر گفت: امروز اردوگاه و جبهه باطل سعی می کند خود را منسجم کند و متحد باشد. در گستره بین الملل، صهیونیست ها و امروزه هم مسیحیت صهیونیست ،  در اردوگاه کفر به هم نزدیک می شوند. پس شایسته نیست که در بین جبهه حق و جبهه مسلمانان رخنه و شکافی وجود داشته باشد. امروز ما برای اینکه بتونیم دشمن را  مایوس بکنیم و اهداف بلند رسول اکرم را به تناسب توان و قدرت خودم را جامع عمل بپوشیم  باید در مسیر انسجام و یک دلی حرکت کنیم تا علاوه بر حفظ استقلال و بزرگ منشی بتوانیم مسئولیت و رسالت خطیری که پیش رو داریم بتوانیم عملی کنیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار