امام جمعه اهل سنت گلستان:

امام جمعه اهل سنت گمیشان در غرب استان گلستان با اشاره به شخصیت برجسته معنوی و سیاسی امام خمینی (ره) در جهان گفت که اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی نماد مقاومت و چراغ روشن هدایت در برابر مستکبران عالم است.

اندیشه‌های امام خمینی (ره) نماد مقاومت در برابر مستکبران است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حاج آخوند امانگلدی حنفی روز چهارشنبه در آستانه سی و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اندیشه های جاری در محور مقاومت را برگرفته از تفکرات و اندیشه های استکبار ستیزانه امام خمینی (ره) دانست و گفت: نفوذ آرمان‌های انقلاب اسلامی و اندیشه های امام راحل در جهان معاصر آشکار و غیرقابل انکار است.

وی بیان کرد: اگر در حال حاضر آمریکا و قدرت‌های شیطانی در مقابل عظمت نظام و انقلاب اسلامی سر تسلیم فرود می‌آورند و نمی‌توانند به رغم تلاش های زیاد به اهداف شوم خود برسند بخاطر روحیه انقلابی و اخلاص و بندگی برآمده از تفکر حضرت امام (ره) است.

این روحانی اهل سنت گلستان تاکید کرد: مقام معظم رهبری در همان مسیر که حضرت امام راحل ترسیم کردند حرکت می کنند و لحظه ای دست از اصول و ارزش های دینی، انقلابی و استکبار ستیزی که ویژگی های بارز نظام است بر نمی‌دارند.

وی بیان داشت: از جمله آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران به رهبری خمینی کبیر (ره) که با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری ادامه یافته است، امنیت، آرامش و آسایش جامعه است که میهن اسلامی را به یک جزیره امن و آرام در منطقه پر از آشوب و فتنه تبدیل کرد.

وی اظهار کرد: علما، روحانیون، دانشمندان و مسوولان باید کلام، اندیشه و راه امام راحل را به نسل جوان معرفی کنند و بگویند که چگونه امام خمینی (ره) با دست خالی اما با ایمانی راسخ، در برابرلشکر کفر قیام کرد و به پیروزی رسید.

حنفی ایجاد وحدت بین اقوام و مذاهب مختلف را یکی دیگر از فعالیت های ارزشمند امام برشمرد و اظهار داشت: مردم شیعه، سنی، مسیحی، زردتشتی و یهودی ساکن ایران با لبیک به ندای امام راحل، انقلاب را به پیروزی رساندند و از دستاوردهای آن دفاع کردند.

این روحانی اهل سنت گفت: امام (ره) در طهارت روح، قوت ایمان و قدرت انسان سازی کم نظیر بوده و اندیشه های والای ایشان تا ابد در جهان ماندگار خواهند بود.

حضرت امام خمینی (ره) ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آئین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع جنازه تاریخ، در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار