رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: آمار دوپینگ اسب در جهان ۰.۳ درصد بوده اما این آمار در ایران نگران کننده است و خجالت می‌کشم آن را اعلام کنم.

 رئیس فدراسیون سوارکاری: آمار دوپینگ اسب در ایران نگران‌کننده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از  گرگان، مسعود خلیلی ‌در مجمع سالیانه هیئت سوارکاری استان گلستان، اظهار داشت: تیم‌های تخصصی باید مشکلات سوارکاری استان گلستان را بررسی و ارسال کنند تا فدراسیون سوارکاری پیگیر آنها شود.

وی افزود: مجموعه‌های سوارکاری گتبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن متعلق به گلستان است و باید این مجموعه‌ها باید به استان برگردد و به نحو صحیحی مدیریت شود.

خلیلی ادامه داد: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی یک شرکت دولتی و مالک مجموعه‌های سوارکاری گلستان است که بودجه دولتی می‌گیرد، در صورت واگذاری مجموعه‌های سوارکاری به گلستان یکی از شروط باید این باشد که مبالغ اجاره در همین مجموعه‌ها هزینه شود.

وی اضافه کرد: باید بودجه دولتی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که ردیف عمومی دارد را با کمک نمایندگان مجلس ارتقا دهیم و با نظارت شرکت توسعه در همان شهرستان هزینه شود.

رئیس فدراسیون سوارکاری در خصوص هزینه‌های دوپینگ گفت: دوپینگ ناموس اسبدوانی است و با آن اسبدوانی معنی پیدا نمی‌کند و نباید اجازه دهیم این اتفاق رخ دهد.

خلیلی افزود: آمار دوپینگ اسب در جهان 0/3 درصد بوده اما این آمار در ایران نگران کننده است و خجالت می‌کشم آن را اعلام کنم.

وی خاطرنشان کرد: می‌توانیم تست‌های دوپینگ را در آزمایشگاه‌های ایران انجام بدهیم اما در ایران فقط سه مورد مواد مخدر اندازه گیری می‌کنند و 880 هزار تومان هزینه دارد اما 200 داروی دوپینگی تشخیص داده نمی‌شود که در این صورت اگر در ایران آزمایش نگیریم بهتر است.

خلیلی در خصوص هزینه‌های بالای دوپینگ اسب در خارج از کشور، گفت: بسته‌هایی که به ایران وارد می‌شود 13 قلم است و هزینه آزمایشگاه هم باید به آن اضافه شود و به 800 درهم خواهد رسید.

وی یادآور شد: جرات نداریم تست‌ها را در ایران انجام دهیم زیرا 200 داروی دوپینگی آزاد خواهد شد و این فاجعه است، ضمن اینکه متاسفانه ایرانی‌ها یک داروی دوپینگ جدید کشف کردند که تست آن هم هزینه دارد.

وی با بیان اینکه جریمه‌ها جزو درآمد مشروع اسبدوانی نیست، بیان داشت: نظر من این است محرومیت‌ها را به شدت افزایش دهیم اما جریمه دریافت نکنیم، یک مربی 380 میلیون تومان جریمه شده و این مربی باید مادام العمر محروم شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار