مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه افزایش مبلغ یارانه یک تصمیم ملی است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی افزایش یارانه برای سال جدید امکان‎پذیر نیست.

 مصوبه‎‌ای در خصوص افزایش مبلغ یارانه وجود ندارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سعید مازندرانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان با اشاره به مشکلات برخی شهروندان در خصوص قطع شدن یارانه اظهار کرد: قبل از سال ۱۳۹۴ برقراری یا قطعی یارانه‎ها به عهده سازمان هدفمندسازی یارانه  بوده است، بعد از این سال این وظیفه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار شد و به ما هم تا حدودی در این زمینه اختیاراتی محول شده است.

وی تصریح کرد: اطلاعاتی در خصوص افرادی که قبل از سال ۱۳۹۴ یارانه‎هایشان قطع شده است در سیستم اداره تعاون وجود ندارد این افراد باید به اداره تعاون مراجعه و مشخصات خود را به ما ارائه دهند ما اطلاعات را به وزارت تعاون ارسال می‎کنیم و بعد از بررسی بانک اطلاعاتی این افراد که شامل مسکن، خودرو، حساب‎های بانکی یا سفرهای خارجی می‎باشد اگر دارای شرایط لازم باشند یارانه آنها مجدد برقرار می‎شود.

* تنها دو یارانه در ماه به حساب سرپرست خانواده واریز می‎شود/ پرداخت یارانه کرونا در سال جدید تمدید نشد

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر تنها دو یارانه در ماه به حساب سرپرست خانواده واریز می‎شود، افزود: یک یارانه اصلی به مبلغ ۴۵ هزار تومان که از قبل وجود داشته و بعد از بحث گرانی بنزین نیز یارانه‎ای تحت عنوان یارانه معیشتی یا یارانه بنزین برای افراد دارای شرایط واریز می‎شود همچنین در ایام کرونا نیز یک نوع یارانه برای افراد آسیب‌پذیر تا اسفند ماه سال گذشته پرداخت می‎شد اما در سال جدید پرداخت آن تمدید نشد.

مازندرانی در خصوص افزایش مبلغ یارانه‎ها در سال جدید گفت: افزایش یارانه یک تصمیم ملی است و باید در دولت مصوب شود در واقع باید منابع افزایش یارانه‎ها از مجلس مصوب و به دولت ابلاغ تا پرداخت‎ها انجام شود با توجه به شرایط اقتصادی مصوبه‎ای در خصوص افزایش یارانه در سال جدید وجود ندارد و این امر در حال حاضر امکان‎پذیر نیست.

*فروش سهام عدالت در راستای جلوگیری از ضرر سهامداران مسدود شده است

وی با اشاره به گلایه‎مندی برخی افراد از عدم واریز پول بابت فروش سهام عدالت گفت: در خصوص سهام عدالت مسوولان وعده آزادسازی ۶۰ درصد از این سهام را دادند که در یک دوره ۳۰ درصد و در دوره دیگر می‎توانستند ۳۰ درصد دوم را به فروش برسانند با توجه به آنکه شرایطی در بورس به‎وجود آمد و ارزش سهام عدالت به شدت کاهش یافت برای جلوگیری از ضرر این افراد و سهامداران فروش سهام عدالت فعلأ مسدود شده است.

وی بیان کرد: برخی افراد  سهام عدالتشان را فروختند و پول آن را دریافت کردند برخی دیگر که سفارش فروش دادند و هنوز مبلغی به حساب آنها واریز نشده است سهام آنها در پورتفوی وجود دارد فعلأ فروش سهام عدالت انجام نمی‎شود و باید منتظر تصمیمات جدید دولت ماند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار