رییس سازمان بسیج حقوقدانان کشور:

رییس سازمان بسیج حقوقدانان کشور باز اجتماعی کردن زندانیان را یکی از اقدامات این سازمان عنوان کرد و گفت که در قالب این طرح پارسال پنج هزار زندانی جرایم غیر عمد و جرایم عمد سبک شناسایی و با کمک خیران آزاد شدند.

پارسال پنج هزار زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گلستان24، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، سهراب انبارکی روز چهارشنبه در نشست بصیرتی بسیج حقوقدانان دادگستری گلستان اظهار کرد: مشاوره و وکالت رایگان برای زندانیان و معسران در بند، اهدای کمک‌های حمایتی، معیشتی و مومنانه و احیای کانون‌های صلح و سازش در زندان ها از جمله اقداماتی است که برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد انجام شد.

وی بیان کرد: در گام نخست اجرای طرح حقوق یار انقلابی، امسال تعدادی از حقوقدان بسیجی برای حل مشکلات حقوقی مردم در حوزه‌های مقاومت بسیج شهرها، روستاها و محلات مستقر می‌شوند و در گام دوم اجرای این طرح، مسائل حقوقی مورد نیاز مردم از طریق برگزاری دوره های آموزشی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان کشور همچنین خواستار مشارکت بیشتر مردم و خیران برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد شد.

انبارکی در ادامه به برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد امسال اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت حضور حداکثری در این عرصه مهم سیاسی گفت: چشم دشمنان به این انتخابات است و همه باید از همه ظرفیت خود برای حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای استفاده کنند.

هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان هم در این جلسه گفت که از ابتدای امسال تاکنون با مشارکت بسیج، ستاد دیه، خیران و اداره کل زندان‌های استان ۲۳۲ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار