نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو گفت: همه گروه‌ها و جریانات سیاسی باید به مصالح ملی فکر کرده و اسباب انسجام کشور را فراهم کنند.

نماینده مجلس: گروه‌ها و جریانات سیاسی به مصالح ملی فکر کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تشریح فضای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت: عزت و سربلندی ایران، فصل مشترک همه سلیقه‌های مختلف کشور است. اگر این مولفه مهم بنیاد کار ما باشد خیلی از مسائل سیاسی کم‌رنگ و یا بی‌رنگ می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا با بیان اینکه مردم ایران سربلندی کشور را می‌خواهند، گفت: ممکن است گروه‌های سیاسی در درون نقدهایی نسبت به یکدیگر داشته باشند، اما نباید امکان سوء استفاده بیگانگان را در این عرصه فراهم کنیم، نقد درونی جریانات سیاسی باید عالمانه و صادقانه بوده و در جای خود مطرح شود و نباید مانع نقد عالمانه شویم.

منتظری با بیان اینکه انتخاب هر فرد سهم و نقش مردم در تحولات پیش رو را شکل می‌دهد، تصریح کرد: برخی تا سخن از انتخابات می‌شود می‌گویند ما یک رای داریم. در حالی که اینگونه نیست،  باید بگوییم رای من یعنی: تحول ، کارآمدی کشور و دولت مقتدر و این موضوعات انگیزه بیشتری برای حضور مردم در پای صندوق‌های رای فراهم می‌کند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: یکی از اهداف بزرگ ما در دفاع مقدس دفاع از منافع ملی بود. در فتح خرمشهر رزمندگان همسنگر شاید سلیقه‌های سیاسی متفاوت داشتند، اما دارای یک هدف واحد بودند، امروزهم خرمشهرهای متعددی در پیش رو داریم و باید به مصالح ملی فکر کنیم و اسباب انسجام را به وجود آوریم.

وی در ادامه بیانات هفته گذشته رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس را فصل الخطاب خواند و گفت: رهبر انقلاب در این دیدار و در مقاطع مختلف بر مشارکت حداکثری و بعد از آن انتخاب اصلح تاکید می‌کنند باید به این معیارها توجه کنیم و با مشارکت پرشور فرد اصلح را انتخاب کنیم.

نماینده مردم گرگان مهمترین اولویت دولت آینده را رفع مشکلات معیشتی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم مشکلات متعددی در نیازهای اقتصادی، معیشتی و اشتغال دارند و خیلی از مسائل روزانه زندگی مردم به این موضوعات گره خورده است ، دولت آینده باید با داشتن نیروهای قوی برای حل این مشکلات تلاش کند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی کشور باید از ظرفیت خود برای فرهنگ کار و تولید استفاده کنند، عنوان کرد: تجربه نشان داده اگر غبار محرومیت بر سیمای جامعه‌ای بنشیند ممکن است ایمان و مذهب مورد تهدید قرار بگیرد.

 وی یادآورشد: واقعیت این است که اگر کسی دغدغه معیشت داشته باشد، نمی‌توان از او انتظار اندیشیدن داشت،برای همین برای رشد و ارتقای فکری و فرهنگی جامعه، رفع  مشکلات اقتصادی در دستور کار دولت آینده قرار بگیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار