دبیر ستاد انتخابات گلستان گفت که با تایید صلاحیت ۳۲ داوطلب دیگر، هزار و ۲۱۵ نامزد انتخابات برای کسب ۱۸۰ کرسی اصلی و ۱۱۱ کرسی علی‌البدل شورای شهر در ۳۴ شهر استان با هم رقابت می‌کنند.

صلاحیت ۳۲ داوطلب دیگر عضویت در شوراهای شهر گلستان تایید شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سیدمحسن کاظمی اظهار داشت: برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در استان هزار و ۴۳۹ نفر نام نویسی کرده بودند که ۱۰۰ داوطلب قبل و بعد از اتمام بررسی صلاحیت از حضور در این رقابت سیاسی انصراف داده بودند.

وی بیان کرد: با اعلام نتایج بررسی صلاحیت شوراها در هیات عالی نظارت از ۱۵۸ نفری که نسبت به عدم تایید صلاحیت خود اعتراض کرده بودند ۳۴ داوطلب، تاییدیه حضور در انتخابات را دریافت کردند.

۳۰ شهر استان گلستان دارای شورای پنج نفره و سه عضو علی البدل، سه شهر بندرترکمن ، گنبد و علی آباد کتول دارای شورای هفت نفره و پنج عضو علی البدل و شهر گرگان هم دارای ۹ عضو اصلی و ۶ عضو علی البدل است.

وی اضافه کرد: اسامی کاندیداها برابر روزشمار از ۱۷ الی ۱۹ خرداد اعلام خواهد شد و مهلت تبلیغات هم از ۲۰ تا ۲۶ خرداد خواهد بود.

کاظمی بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا تجمع در محیط‌های بسته و سرپوشیده ممنوع بوده و تبلیغات در محیط باز هم باید با اخذ مجوزات لازم از مراجع ذی ربط باشد.

دبیر ستاد انتخابات گلستان گفت: باید پروتکل های بهداشتی رعایت شده و به ازای هر نفر هشت متر مربع فضا در نظر گرفته شود.

کاظمی در خصوص تعداد داوطلبان شورای روستایی هم گفت: برای حضور در انتخابات شوراهای روستا در استان، هفت هزار و ۷۴۷ نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد هفت هزار و ۷۲ نفر تایید صلاحیت شده و در ۹۷۳ روستا با هم به رقابت می پردازند.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که ۵۳ درصد از این جمعیت، شهرنشین هستند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار