معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت که ۲۰ هزار و ۸۱۳ رای اولی در این شهرستان واجد شرایط حضور در شعب اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ماه جاری هستند.

۲۱ هزار گنبدی برای اولین بار مشارکت سیاسی را تجربه می‌کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالقدیر کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، انتخابات را فرصتی برای مشارکت حداکثری مردم در تعیین سرنوشت کشور و تجدید قوای نظام دانست و افزود: این رویداد سیاسی نقطه اساسی وصل افکار مردم به بدنه نظام، تضمین کننده امنیت کشور و مظهر خودباوری و مردم باوری است. 

وی با دعوت از تمامی واجدین شرایط برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد امسالی، اظهار داشت که مطابق سرشماری سال ۱۳۹۵، گنبدکاووس ۳۴۸ هزار و ۷۴۴ نفر جمعیت دارد که حدود ۲۲۶ هزار نفر از آنان شرایط لازم برای شرکت در انتخابات پیش‌رو را دارند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس اضافه کرد: ۲۸۱ شعبه اخذ رای برای حضور مردم در انتخابات پیش رو پیش بینی شده که ۹۳ شعبه در ۲ شهر گنبد و اینچه‌برون و ۱۸۸ شعبه در مناطق روستایی استقرار می‌یابد. 

کریمی رعایت قانون، برگزاری سالم، امانتداری آرای مردمی و تامین امنیت را از مهمترین اصول مدنظر برگزار کنندگان انتخابات ۲۸ خرداد برشمرد و تصریح کرد: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی و نظارت در روند برگزاری انتخابات در گنبدکاووس همکاری دارند.

وی افزود: در مجموع صلاحیت ۱۶۶ نفر برای عضویت در شورای اسلامی ۲ شهر گنبدکاووس و اینچه‌برون و هزار و ۱۸۹ نفر برای عضویت در روستاهای ۲ بخش مرکزی و داشلی برون این شهرستان تایید شد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر رعایت کامل مقررات و قوانین انتخابات، ادامه داد: امسال احراز هویت در همه شعب اخذ رای این شهرستان به‌صورت الکترونیکی از طریق کد ملی افراد انجام می‌شود.

کریمی بیان داشت که اخلاق مداری، رعایت شیوه‌نامه بهداشتی و دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد ملی، استانی و شهرستانی مقابله با کرونا، راه‌اندازی نکردن کارناوال‌ استقبال از نامزدها، پرهیز از اختلافات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و قومی، مذهبی و طایفه‌ای، حفظ وحدت و افزایش امید در جامعه از ملزومات برگزاری انتخاباتی پرشور در گنبدکاووس است.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار