معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: زنجیره تولید ابریشم در گلستان تکمیل شده تا دیگر خام فروشی انجام نشود.

تکمیل زنجیره ابریشم در گلستان/صنایع دستی حرف زیادی برای گفتن دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر ابراهیم کریمی ظهر چهارشنبه در جلسه تخصصی تجاری سازی محصولات صنایع دستی استان اظهار کرد: صنایع دستی گلستان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: در سنوات اخیر به بسته بندی، برندسازی، برپای کارگاه های صنایع دستی و غیره تاکید شده است.

وی افزود: هفت بازارچه در حال احداث صنایع دستی در استان ظرفیت بی نظیری است که سبب تحول خواهد شد.

کریمی ادامه داد: صنایع دستی امروز به جایگاهی رسیده است که برای ایجاد بازارچه بخش زیادی از اعتبارات استانی را در اختیار می‌گیرد و این امر به واسطه همت و تلاش هنرمندان استان بوده که توانستند این صنعت را به دیگران معرفی کنند.

وی گفت: متاسفانه در دو سال اخیر کرونا به این حوزه آسیب زده و نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های تعطیل و دچار رکود شدند و جلوی حرکت رو به پیشرفت این صنعت گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان اضافه کرد: مباحث حمایتی و پشتیبانی در حوزه تجاری سازی را در دستور کار قرار دادیم و تفاهم‌نامه‌ای با وزارت تعاون منعقد شده که بخش عمده‌ای از مصوبات آن مربوط به صنایع دستی است.

کریمی گفت: پرداخت تسهیلات در حوزه صنایع دستی و موضوعات گردشگری و بافت تاریخی گرگان و گمیشان به صورت پررنگ در این تفاهم نامه دیده شده است.

وی ادامه داد: برای تکمیل زنجیره تولید ابریشم در گلستان جلسات متعددی برگزار و بازدید های مختلفی صورت گرفته است.

کریمی بیان کرد: در تکمیل تولید این محصول از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها هم کمک خواهیم گرفت تا دیگر ابریشم به صورت خام دیگر استان‌ها ارسال نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد: کارگاه‌های خوبی در این خصوص در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین از پیگیری مشکلات بخش صنایع دستی خبر داد و گفت: تجاری سازی چهار محصول امروز رسماً آغاز می‌شود که نقطه عطفی در صنایع دستی گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار