عضو خانواده شهید گلستانی مطرح کرد؛

حسینی گفت: این دوره از انتخابات شورای شهر گرگان با هچ یک از کاندیداها همکاری نداریم و حمایت نمی کنیم لذا استفاده تبلیغاتی از نام و تصاویر پنج شهید در فعالیت تبلیغاتی اعم از چاپ پوستر و بنر و...و فعالیت مشابه در فضای مجازی ممنوع است.

سواستفاده از نام و عکس پنج شهید حسینی اوزینه ممنوع

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما ، زمان انتخابات که می رسد برخی نامزدها برای رسیدن به رای از داشته ها و نداشته های خود مایه می گذارند،  برخی مال و اموال و برخی آبروی خود را گرو می گذارند .

برخی نیز پا را فراتر گذاشته و برای رسیدن به پست و مقام و چند روزی پشت میز نشینی ، ارزش‌ها را گروگان می گیرند .

یکی از این ارزش‌ها "شهید و شهادت" است ، همه می دانیم شهید یک واژه مقدس و قابل احترام برای همه شخصیت‌ها و گروه‌ها و یک مفهوم فراجناحی است اما در زمان انتخابات برخی افراد به دلیل وابستگی باخانواده شهدا از این امر سواستفاده می کنند.

مصیبت بزرگی است که در ایام انتخابات راه را گم کنیم، مسیر را به اشتباه برویم یا از شهدا برای رسیدن به قدرت، ثروت، ویژه خواری و امیال خود، سوء استفاده کنیم.

در همین زمینه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۷ اردیبهشت ماه در تذکری جدی گفت : شهدای گرانقدر ما به هیچ دسته و جناح سیاسی تعلق ندارند و متعلق به انقلاب اسلامی، آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اهل بیت (ع) هستند و امروز نیز جامعه ایثارگری با چنین رویکردی در انتخابات حضور می‌یابد.

سعید اوحدی گفت:  سوءاستفاده از نام و اعتبار شهدا برای اهداف حزبی قطعاً خیانت به خون شهدا است و نباید اجازه چنین اتفاقاتی را داد.

اما می بینیم که در شهر گرگان برخی کاندیداها از نام شهدا در انتخابات دوره قبل شورا ها سواستفاده کرده و در انتخابات این دوره نیز مجددا از عنوان خانواده پنج شهید حسینی دارند سواستفاده می کنند.

در همین رابطه به سراغ سید مرتضی حسینی فرزند مرحوم حاج سیدابوالقاسم حسینی عمود خیمه خانواده های شهدا در اوزینه و شهر دارالمومنین گرگان رفتیم تا نظر وی را در این زمینه جویا شویم.

با توجه به شروع شدن تبلیغات انتخابات دوباره شاهد سواستفاده برخی نامزدها از نام شهید هستیم ، نظر شما چیست؟

حسینی گفت : با توجه به در پیش بودن ایام تبلیغات انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان لازم است کاندیداها از انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی که شائبه استفاده ابزاری از جایگاه و اعتبار شهدای پنج شهید خانواده حسینی اوزینه را در ذهن متبادر می سازد قویا اجتناب نمایند.

وی تصریح کرد : بر این مبنا استفاده تبلیغاتی کاندیداها از نام و تصاویر پنج شهید در فعالیتهای تبلیغاتی اعم از چاپ پوستر،  بنر و یا هر گونه فعالیت مشابه در فضای مجازی مجاز نمی باشد.

حسینی بیان کرد : خواهشم از کاندیداها اینست که با عنایت به لزوم حفظ حرمت جایگاه والای شهدای گرانقدر ، از انجام هرگونه فعالیت با هدف سواستفاده از تصاویر شهدا جدا خودداری کنند.

 آیا قبلا هم از عنوان پنج شهید سواستفاده شده است ؟

حسینی در پاسخ به این سوال یادآور شد : مردم شهرستان گرگان در ادوار گذشته انتخابات نیز شاهد بودند برخی از کاندیداها با استفاده از نام و عکس پنج شهید خانواده حسینی تلاش کردند با استفاده از اعتبار و جایگاه والای شهیدان بر میزان آرای خویش بیفزایند.

 آیا خانواده پنج شهید حسینی از کاندیدای خاصی در این دوره حمایت می کند؟

حسینی در پاسخ به این سوال ضمن دعوت از مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات و لبیک به دعوت رهبر معظم انقلاب گفت : در این دوره از انتخابات شورای شهر گرگان با هچ یک از کاندیداها همکاری نداریم و حمایت نمی کنیم لذا استفاده تبلیغاتی از نام و تصاویر پنج شهید در فعالیت تبلیغاتی اعم از چاپ پوستر و بنر و...و فعالیت مشابه در فضای مجازی ممنوع می باشد

درخواست شما از مردم گرگان در مواجهه با چنین سواستفاده هایی چیست؟

حسینی گفت : از مردم شریف گرگان می خواهم با نصب العین قرار دادن قانون و سخن بزرگان در خصوص عدم سواستفاده از نام شهدا برای پست های دنیوی ، صرفا بر مبنای ویژگی های فردی و تخصص های لازم کاندیدا شرایط ایشان را بررسی کرده و نامزد اصلاح را انتخاب نمایید.

وی همچنین اشاره کرد: مراتب چنین تخلفاتی را به هیات نظارت بر انتخابات و فرمانداری گزارش کردیم و انتظار داریم برای جلوگیری از سواستفاده های شخصی و خدشه وارد شدن به فرهنگ ایثار و شهادت جلوی این کاندیداهای سودجو گرفته شود.

گفتنی است؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز نسبت به چنین سواستفاده هایی حساس باشد تا هر شخصی به خود اجازه ندهد برای کسب اعتبار شخصی از مقام والای شهید هزینه کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار