رئیس حیات وحش اداره کل محیط زیست گلستان:

شکیبا گفت: کمک بی موقع به توله های حیوانات رها شده که مادر در زمان شکار آنها را پنهان کرده به سیکل زندگی این حیوانات در حیات وحش آسیب می زند.

نباید به توله های رها شده حیوانات در حیات وحش دست بزنیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمود شکیبا به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امسال برنامه های هفته محیط زیست با شعار نیم قرن حفاظت از زیست بوم های ایران، بازنگری، نوسازی و بازسازی پیگیری می شود.

رئیس حیات وحش اداره کل محیط زیست گلستان به ضرورت حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: باید به همه موجودات فکر کنیم و نباید تنها به فکر خود باشیم و همه مهم برای زندگی ما یک امر لازم و ضروری است.

شکیبا بیان کرد: رفتار ما در طبیعت می تواند اثرات بسیار بزرگی را به جا بگذارد و می توانیم با این اقدامات خود محیط زیست را حفظ و یا به آن آسیب برسانیم.

وی گفت: مردم ما به طبیعت و حیوانات علاقمند هستند و هر جا در طبیعت یک بچه حیوانی رها شده می بینند برای کمک آن حیوان را به اداره محیط زیست تحویل می دهند.

رئیس حیات وحش اداره کل محیط زیست گلستان متذکر شد: توصیه ما این است که طبیعت گردان به این حیوانات دست نزنند چرا که بسیاری از حیوانات بچه های خود را برای تهیه غذا پنهان می کنند و این کمک بی موقع ما به این توله های حیوانات آسیب می زند.

شکیبا متذکر شد: جوجه پرندگان نیز همینگونه است و وقتی پرنده ای از شاخه درختی به پایین می افتد، مادر روی شاخه های پایینی به آن غذا می دهد و طریق خوردن غذا را آموزش می دهد و بهتر است که به این حیوانات در طبیعت دست نزنیم و با این کار به آنها کمک کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار