گواهی مهارت آموزش صنایع دستی برای کودکان دبستانی و پیش‌دبستانی برای نخستین بار در کشور در شهرستان کردکوی استان گلستان صادر شد.


صدور گواهی آموزش صنایع دستی برای افراد کمتر از ۱۵ سال

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  مریم حاجی ابراهیمی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: با هدف فراگیری و انس با محصولات صنایع دستی در میان کودکان و نوجوانان، گواهی آموزشی صنایع دستی برای افراد کمتر از ۱۵ سال تا ۵ سال در گلستان صادر می‌شود.

 

مریم حاجی ابراهیمی با بیان این که تاکنون گواهی آموزش صنایع دستی برای هنرجویان بالاتر از ۱۵ سال صادر می‌شد افزود: امیدواریم صدور چنین گواهی، مشوق و انگیزه جدی در میان کودکان و نوجوانان برای فراگیری صنایع دستی و حفظ میراث گذشتگان ایجاد کند.

 

او گفت: برای نخستین بار در کشور این گواهی برای کودکان دبستانی و پیش دبستانی شهرستان کردکوی صادر و در مراسمی به آنان اهدا شد.

 

به گفته حاجی ابراهیمی، صدور گواهی صنایع دستی برای کودکان و نوجوانان به صورت آزمایش با عنوان طرح آینده‌سازان آغاز شده و امیدواریم با فراگیری این طرح، نسل‌های بعدی با صنایع دستی دستی به عنوان مصادیق مهم فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی انس بیشتری پیدا کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار