مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: ثبت نام و فعالیت اداری مهدهای کودک سراسر استان بدون پذیرش کودک آغاز شد.

ثبت نام و فعالیت اداری مهدهای کودک در گلستان از سر گرفته شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابراهیم غفاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: طی بخشنامه ای از سوی سازمان بهزیستی کشور که دهم اردیبهشت ماه به سراسر کشور ابلاغ شد، فعالیت اداری مراکز روزانه دفتر امور کودکان و نوجوانان و ثبت نام مهدهای کودک بدون پذیرش کودکان آغاز شد.

وی افزود: در حال حاضر مهدهای کودک به هیچ وجه مجاز به پذیرش کودک نیستند و حضور کودکان در مهدهای کودک منوط به تصویب ستاد ملی کرونا است.

غفاری در خصوص نحوه بازگشایی و فعالیت اداری مهدهای کودک خاطر نشان کرد : بر اساس این بخشنامه، مدیر و مسئول فنی مهدهای کودک از تاریخ ابلاغ (دهم اردیبهشت ماه) می توانند جهت ضدعفونی کردن مهدکودک، ایجاد تمهیدات بهداشتی لازم، هماهنگی ارائه آموزش های مجازی، آغاز ثبت نام سال جدید و آموزش پرسنل قبل از بازگشایی، حضور یابند.

وی گفت: برای انجام امور اداری و خدمات فوق، مهدهای کودک می توانند با حداکثر دو سوم نیروی اداری خود و رعایت اصول بهداشتی ازجمله: رعایت فاصله فیزیکی، تهویه هوای اتاق و جلوگیری از ازدحام افراد در فضای بسته هنگام نوبت دهی برای ثبت نام ، این خدمات را انجام دهند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان خاطر نشان کرد: تمامی پرسنل مهدکودک باید مجهز به ماسک و دستکش بوده و نحوه استفاده از آن را به درستی فراگرفته باشند.

غفاری در پایان با اشاره به اینکه، بخشنامه فوق فقط برای ثبت نام کودکان با رعایت تمامی مسائل بهداشتی است تاکید کرد:مهدهای کودک به هیچ وجه مجاز به پذیرش کودک نیستند و در صورت تخلف از این امر، بهزیستی استان و شهرستان با آنها قاطعانه برخورد خواهند کرد.

گفتنی است: بیش از هفت هزار کودک در ۲۴۲ مهدکودک گلستان آموزش های گوناگون را فرا می گیرند که ازین تعداد ۷۵ مهد کودک گلستان در روستا، ۱۲۳ مهدکودک در مناطق شهری و ۴۴ مهدکودک در مناطق حاشیه‌ای این استان مشغول فعالیت هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار