رییس اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از اجرای 1100 هکتار از اجرای پروژه مدیریت رواناب و مراقبت و آبیاری نهال آتریپلکس در سطح 1100 هکتار خبر داد.

اجرای پروژه مدیریت رواناب(هلالی آبگیر) و مراقبت و آبیاری نهال آتریپلکس در سطح 1100 هکتار آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، تاج قلی فرهنگ دوست اعلام کرد: با توجه به گرمای بی سابقه سالانه که سبب آسیب به بوته های غرس شده می گردد ،اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از محل اعتبارات در نظر گرفته شده در بخش بیابان نسبت به در نظر گرفتن دو مرحله آبیاری و حفاظت به مدت 12 ماه اقدام نموده است.

فرهنگ دوست اضافه کرد: از اهداف اجرای این پروژه ها میتوان به پروژه مدیریت رواناب با هدف استحصال رواناب پیش از ورود به آبراهه‌ها، افزایش زمان تمرکز، افزایش رطوبت خاک و با هدف افزایش کیفیت پوشش گیاهی و در نهایت حفاظت از خاک اشاره نمود.

ایشان ادامه داد: طرح مدیریت رواناب به سطح 550 هکتار در مراتع اینچه شوره زار و صوفیکم واقع درشهرستان آق قلا، و همچنین هوتن و دماغ قیزلر در شهرستان گنبدکاووس قابل اجرا می باشد.

وی به اهمیت زیاد اجرای طرح مراقبت و آبیاری نهال های کاشته شده سنواتی اشاره کرد و گفت: مساحت اجرایی این طرح 550 هکتار بوده که در مراتع دده الوم، نائب دره، کرند شرقی و دماغ قیزلر شهرستان گنبدکاووس عملی می گردد.

رییس اداره امور مراتع و بیابان جمع اعتبارات این طرح ها را 1600 میلیون ریال دانسته و بیان کرد: این اعتبارات از محل اعتبارات ملی بوده و اجرای پروژه ها نیز آغاز شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار