جامعه دانشگاهی و برخی استادان دانشگاه در گنبدکاووس به عنوان نماد تحول‌خواهی، حق طلبی و صاحبان فکر و اندیشه از آحاد مختلف مردم خواستند با حضور حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد، حماسه دیگری در تاریخ این سرزمین خلق کنند.

دعوت دانشگاهیان گنبدکاووس از مردم برای خلق حماسه در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش گلستان ۲۴؛ این افراد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از آحاد مختلف مردم ایران اسلامی به خصوص مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان مرزی خواستند برای داغ‌تر کردن تنور انتخابات و خنثی سازی تبلیغات منفی دشمنان و بدخواهان نظام مبنی بر شرکت نکردن در انتخابات، با مشارکت پرشور و میلیونی خود در مهمترین رویداد سیاسی ۱۴۰۰ برگ زرین دیگری در کتاب تاریخ ایران اسلامی به یادگار بگذارند.

استادیار دانشکده علوم انسانی و تربیت بدنی گنبدکاووس با اشاره به تمثیل رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات، گفت: ایشان انتخابات را به مثابه تزریق خون تازه در کالبد کشور، ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌داند و بی‌شک حضور و مشارکت حداکثری مردم در خون رسانی به پیکره ایران اسلامی امری حیات بخش است.

کاظم موسی‌خانی افزود: با وجود برخی تنازعات که به ظاهر بین نامزدها و احزاب سیاسی کشور به دلیل ماهیت رقابتی انتخابات شکل می‌گیرد اما نتیجه آن وحدت، انسجام و وفاق ملی است.

وی ادامه داد: استقبال بالای مردم ایران از انتخابات ۲۸ خرداد ماه جاری، علاوه بر افزایش وجهه کشور در سطح بین‌المللی، عظمت و شکوه ملت و نظام اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشد و ترس را در دل دشمنان می‌اندازند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برگزیدن اصلح ترین فرد در انتخابات پیش‌رو می‌تواند مانند آبی بر آتش مشکلات و مسائل کنونی کشور باشد، گفت: اگرچه حل مشکلات اقتصادی برای مردم در اولویت است اما از رییس جمهور آینده انتظار می‌رود پیگیری امور فرهنگی و اجتماعی را در کنار مسائل اقتصادی به صورت جدی و توامان در دستورکار قرار دهد.  

موسی‌خانی با اشاره به درهم تنیدگی مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور، اظهارداشت: اعتقاد دارم حل مشکلات این حوزه‌ها، جدا از یکدیگر امکان پذیر نیست.

وی افزود: در مساله اقتصاد باید با تکیه بر توان داخلی بر مشکلات غلبه کرد و تعامل با دنیا اگرچه امری ضروری است اما نباید اقتصاد ایران به گونه‌ای با آن گره بخورد که از این حیث آسیب پذیر شود و در مذاکره با ابرقدرت‌ها اگر قدرت اقتصادی متکی به داخل نباشد برای کشور دردسر ایجاد می‌شود.

یکی از استادان رشته فقه و حقوق دانشگاه گنبدکاووس نیز گفت: مطابق نظر برخی فقها شرکت در انتخابات همانند نماز و روزه واجب عینی است و تک تک افراد جامعه باید با حضور در پای صندوق‌های اخذ رای فرد اصلح‌ را برای مدیریت قوه مجریه انتخاب کنند.

ابراهیم جوانمرد فرخانی، شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد را برای آحاد ملت ایران یک حق و تکلیف دانست و افزود: این دلیل نمی‌شود که اگر فردی در انتخابات گذشته به شعارهای خود عمل نکرده بود مردم در این دوره از انتخابات شرکت نکنند.

وی اظهارداشت: بنابه فرموده مقام معظم رهبری انتخابات یک روز است اما دامنه و بازخوردی چندین ساله دارد و مردم با تصمیم گیری درست و انتخاب اصلح‌ترین فرد می‌توانند به بهترین نحو آینده مملکت را بسازند. 

این استاد دانشگاه توجه به حل مشکلات اقتصادی و استفاده از افراد شایسته در پست‌های مدیریتی را مهمترین انتظار مردم از رییس جمهور آینده برشمرد و گفت: مشکلات اقتصادی مهمترین دغدغه امروز مردم جامعه است و سکاندار ریاست قوه مجریه باید با ارائه برنامه‌های کاربردی و استفاده از افراد خبره و متخصص ورود جدی برای حل این مشکل داشته باشد.

جوانمرد افزود: رییس جمهوری باید با حفظ صلابت و در عین احترام به اقوام و دوستان، بدون باند و حزب بازی و براساس شایسته سالاری از افراد متخصص برای اداره امور کشور استفاده کند و همچنین تدبیری مناسب برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد.

رییس دانشکده علوم انسانی آزادشهر نیز که از دانشکده‌های زیرمجموعه دانشگاه گنبدکاووس است، با دعوت از مردم به حضور در انتخابات ۲۸ خرداد، گفت: مشارکت پرشور در عرصه انتخابات وظیفه شرعی، اخلاقی و ملی تک تک افراد جامعه به‌ویژه دانشگاهیان در این برهه زمانی و پیچش مهم تاریخی است.

خدیجه آقایی افزود: مردم باید شخصی را به عنوان رییس جمهور انتخاب کنند که با اخلاق، مومن و مدیری دغدغه مند نسبت به مسائل مردم باشد و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهد.

وی ادامه داد: رییس جمهوری باید با نگاه ویژه به دغدغه‌های امروز مردم از جمله از بین بردن شکاف‌های طبقاتی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، تکیه بر نیروی کار جوان و پویا و بهره جویی از تجارب پیشکسوتان و تعامل همگانی با همه اقشار، اقتصاد ملی را تقویت کرده و ایران اسلامی را به عنوان الگوی موفق همتراز با نامش در عرصه‌های مختلف به جهان معرفی کند.

آقایی اظهارداشت: مردم انتظار دارند رییس بعدی قوه مجریه حل مشکل اشتغال دختران و پسران جوان از جمله فارغ التحصیلان دانشگاهی، تهیه مسکن و تسهیل امور ازدواج این قشر را به دور از هرگونه بداخلاقی‌ همراه با تقویت اتحاد و وفاق ملی سرلوحه کار خود قرار دهد.

به گفته وی، وظیفه شرعی ملت ایران است که با حضور در عرصه انتخابات و رای دادن به فرد اصلح علاوه بر خنثی سازی توطئه‌های دشمنان، نقش خود را در تحقق آرمان‌های امام راحل، شهدا و انقلاب ایران اسلامی به بهترین نحوه ایفا کنند.

همچنین استادیار رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه گنبدکاووس نیز گفت که انتظار می‌رود مردم نسبت به سرنوشت خود حساسیت نشان دهند و با حضور پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد بهترین فرد را برای مدیریت چهار ساله قوه مجریه برگزینند.  

سیدمهدی رحمتی با اشاره به تاثیر انتخابات بر آینده کشور، افزود: تصمیماتی که در دولت‌ بعدی اتخاذ می‌شود و یا تعاملی که با سران سایر قوای حاکمیتی و جامعه جهانی برقرار خواهد شد تاثیری بالاتر از حد تصور بر آینده ملت ایران می‌گذارد.  

وی اظهارداشت: رییس دولت سیزدهم باید علاوه بر اجرای برنامه‌هایی در رابطه با اقتصاد و منابع مالی کشور، تمرکز بر بهبود وضعیت نیروی انسانی داشته باشد چراکه در سالیان گذشته آن‌ گونه که باید به این مساله توجه نشده است.

رحمتی با اشاره به افزایش حجم مهاجرت‌ها و فرار مغزها در میان جوانان تحصیل کرده طی سال‌های گذشته، گفت: بسیاری از جوانان که با سرمایه‌گذاری نظام به مدارک عالی علمی دست یافتند در جایگاه مناسبت خود به‌کار گرفته نشدند و همین موضوع باعث تقویت احساس بی‌ثمر بودن و مهاجرت در میان آنان شده است.

وی افزود: این وضعیت در بلند مدت می‌تواند اثرات سو در مدیریت کشور داشته باشد لذا امیدواریم دولت بعدی برنامه‌های واقعی و راهبردی در رابطه با جذب نیروی انسانی متخصص داشته باشد.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۶۸ هزار نفری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۵۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۸ خرداد هستند.

مشارکت مردم گلستان در آخرین انتخابات برگزار شده در سال ۹۸ برای تعیین نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزون بر ۵۸ درصد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار