معاون خدمات مشترکان و درآمد آبفای استان گلستان گفت: طبق بررسی به عمل آمده در کل مشترکان شهری و روستایی،47 درصد بالای الگوی مصرف یعنی 15 مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند.


مصرف بالاتر از الگوی47 درصد مشترکان آب شرب در استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "اردشیر سلطانیان" با اعلام این خبر افزود: بر اساس طبقات مصرف تعیین شده توسط وزارت نیرو 38 درصد از مشترکان جزو دسته "پر مصرف" بوده، یعنی بین 15 تا 30 مترمکعب آب در ماه مصرف می‌کنند و 9 درصد از مشترکان جزو دسته "بد مصرف" محسوب شده، یعنی بیشتر از 30 مترمکعب در ماه آب مصرف دارند.

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان گلستان اضافه کرد: الگوی مصرف هر مشترک برای استان گلستان، 15 متر مکعب در ماه تعریف شده و مشترکانی که زیر5 متر مکعب در ماه مصرف داشته باشند، طبق قانون و تعرفه آب امید از پرداخت آب‌بها معاف هستند.

وی در پایان در مورد واحدهای غیرخانگی افزود: در کاربری‌های غیرخانگی حتما مصرف برابر الگو و ظرفیت قراردادی توصیه می‌شود چرا که هزینه مصارف بالاتر از الگو و ظرفیت قراردادی ماهانه شامل هزینه آب آزاد خواهد بود و حدود 13 برابر از هزینه عادی بالاتر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار