رئیس ستاد انتخاباتی همتی در گلستان با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: هر رای مردم در آبادانی، توسعه و پیشرفت کشور مؤثر است

هر رای مردم در آبادانی و پیشرفت کشور مؤثر است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین احمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع برجام و تحریم‌های اقتصادی دارای دو بعد سیاسی و اقتصادی است. بعد سیاسی توسط دستگاه دیپلماسی و مسئولان ارشد نظام دنبال می‌شود اما بعد جنگ اقتصادی نیاز به یک سردار اقتصادی دارد و در حال حاضر دکتر همتی قوی‌ترین سردار اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به سوابق علمی عبدالناصر همتی، گفت: ایشان با زبان اقتصاد دنیا و مجامع بین‌المللی مالی به‌خوبی آشنا هستند و می‌توانند از این توانمندی در جهت خارج کردن کشور از پیچ تحریم استفاده کنند. البته این امر نیاز به همراهی وزیر خارجه با کفایت دارد که در دستور کار آقای همتی خواهد بود.

رئیس ستاد انتخاباتی همتی در گلستان با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا، افزود: کرونا تبعات اقتصادی بسیار سنگینی برای کشور داشته و دولت باید از آسیب دیدگان این حوزه حمایت‌های جدی داشته باشد و دوباره رشد اقتصادی در کشور مثبت شود. در حال حاضر کرونا سیر نزولی را در پیش گرفته و حتی خیلی از کشورهای اروپایی بحث توریسم را آغاز کردند.

همتی بیان کرد: در قانون اساسی حدود اختیارات زیادی برای رئیس‌جمهور در نظر گرفته شده است. اینکه برخی از روسای جمهور قبلی می‌گویند از اختیار کافی برخوردار نیستند شاید به دلیل دخالت‌های فرا قانونی صورت گرفته در حوزه مسئولیتشان باشد.

وی گفت: اگر رئیس‌جمهور قوی و دانایی سر کار بیاید، می‌تواند با همین حوزه اختیارات و با تعاملی که با سیستم‌های پایین‌دستی و بالادستی دارد، می‌تواند مشکلات کشور را با حمایت مردم حل کند.

رئیس ستاد انتخاباتی همتی در گلستان، مهم‌ترین راه برون‌رفت از مشکلات، تکیه به ملت است، تصریح کرد: باید تلاش شود قسمتی از اعتماد عمومی که از بین رفته را دوباره به جامعه برگردانیم. در کنار این موضوع باید تعامل مثبت و سازنده را با دنیا بر پایه مصلحت، عزت و حکمت دنبال کنیم.

همتی در ادامه گفت: این مسئله که گلستان یکی از قطب‌های کشاورزی است نباید مانع کمک شدن به آن در بخش صنعت شود. نیاز است که در این استان به صنایع تبدیلی بخش کشاورزی توجه جدی شود.

وی، پیگیری اجرای طرح گردشگری آشوراده، برطرف کردن مشکلات زیست‌محیطی خلیج گرگان، راه‌اندازی راه‌آهن گرگان به مشهد، فعال‌تر کردن راه‌آهن اینچه‌برون و ارتباط ریلی با ترکمنستان، برطرف کردن مشکل کمبود آب، افزایش سهم استان از بودجه‌های ملی و ... را از جمله مواردی دانست که باید در گلستان دنبال شود.

رئیس ستاد انتخاباتی همتی در گلستان بیان کرد: دکتر همتی نسبت به مسائل ئ مشکلات و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گلستان به‌خوبی اشرافیت دارد و در آینده می‌تواند با برنامه‌ریزی درست، اتفاقات خوبی را برای این استان رقم بزند.

همتی خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم، با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد، پای صندوق‌های رای حاضر شوند. هر رای مردم در آبادانی، توسعه و پیشرفت کشور مؤثر است. دولت آینده برای حل مشکلات داخل و تعامل با دنیا نیاز به پشتوانه رای مردمی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار