با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان،

اولین مجمع عمومی سالیانه انجمن حرفه‌ای هتل، متل، هتل‌آپارتمان‌های استان گلستان با حضور مدیرکل و معاونین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شد

اولین مجمع عمومی سالیانه انجمن حرفه‌ای هتل، متل، هتل‌ آپارتمان‌های استان گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این مجمع روز چهارشنبه 26 خردادماه 1400 با حضور احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، یاسر قندهاری معاون گردشگری و مجید رحمانی خلیلی معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان، باب الله تجری رئیس، اعضای هیئت‌مدیره و سایر اعضای انجمن حرفه‌ای هتل، متل، هتل‌آپارتمان‌های استان گلستان در هتل آذین گرگان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در این نشست گفت: امروز بحث بازاریابی و تبلیغات جوامع گردشگری و حضور در جشنواره‌ها و شرکت در نمایشگاه‌ها در توسعه گردشگری استان تأثیرگذار خواهد بود.
احمد تجری تصریح کرد: همه بخش‌های گردشگری باید در فضای تبلیغات و بازاریابی ورود پیدا کنند تا بتوان تأثیر آن را در گردشگری استان شاهد باشیم.
او خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری به زنجیره‌ای از عوامل تأثیرگذار خواهد بود و ورود گردشگران به استان تأثیرات مثبتی را برای حوزه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی رقم خواهد زد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان بیان کرد: حضور نماینده‌ای از هر یک از جوامع گردشگری در کمیته مالیاتی استان که امسال اجرایی شده است می‌تواند در پیگیری امور جوامع گردشگری اثرگذار باشد.
او ضمن درخواست از جوامع گردشگری برای طرح مسائل و مشکلات خود در نشست‌های هم‌اندیشی به‌منظور پیگیری توسط معاونین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تأکید کرد: کارگروه رفع موانع تولید فرصت بسیار خوبی برای پیگیری موانع و مشکلات واحدهای گردشگری است.
تجری اظهار امیدواری کرد: با تدابیر در سطح ملی سال 1400 را با عبور از کرونا به انتها برسانیم که در این صورت گردشگری وارد مسیر جدیدی خواهد شد.
در ابتدای این نشست رئیس انجمن حرفه‌ای هتل، متل، هتل‌آپارتمان‌های استان گلستان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات ین انجمن در سال گذشته گفت: در انجمن حرفه‌ای هتل، متل، هتل‌آپارتمان‌های گلستان 36 واحد فعال هستند که با 829 اتاق و 2154 تخت گنجایش 65700 مسافر و گردشگر را در ماه خواهند داشت.
 
باب الله تجری تصریح کرد: فعالیت واحدهای غیرمجاز گردشگری علی‌الخصوص در شرایط شیوع کرونا تأثیرات بسیار منفی را بر روی اعضای انجمن هتل، متل، هتل‌آپارتمان‌های استان خواهد داشت و باید با جدیت با آن مقابله شود.
او خاطرنشان کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا ضریب اشغال هتل‌های استان تا 30 درصد بود اما در زمان شیوع کرونا این رقم به کمتر از 5 درصد رسیده است و در زمان فروکش‌های بیماری تا 12 درصد هم رسیده است.
رئیس انجمن حرفه‌ای هتل، متل، هتل‌آپارتمان‌های استان گلستان گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای بهره‌مندی حداکثری تأسیسات گردشگری از بسته‌های حمایتی دولت در بحث کرونا پیگیری‌های بسیاری را داشته است هرچند این بسته‌های حمایتی مشکلات واحدهای گردشگری را در این شرایط بحرانی برطرف نخواهد کرد.
در این نشست وضعیت مالی انجمن، حق ورودی و حق عضویت سالیانه به انجمن حرفه‌ای هتل، متل، هتل‌آپارتمان‌های گلستان با تصمیم همه اعضا تعیین تکلیف شد.
پیگیری دستورالعمل عدم اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده از واحدهای گردشگری، اعلام عدم همکاری بانک‌ها برای امهال تسهیلات تأسیسات گردشگری به اداره‌کل برای طرح در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا، استفاده انجمن هتلداران استان از ظرفیت فضای مجازی برای بازاریابی و تبلیغات، پیگیری برخورد با واحدهای غیرمجاز، پیگیری اعمال تعرفه صنعتی حامل‌های انرژی برای تمامی واحدهای اقامتی از مواردی بود که توسط اعضای انجمن حرفه‌ای هتل، متل، هتل‌آپارتمان‌های گلستان مطرح شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار