مدیرکل انتقال خون استان گلستان تاکید کرد

بنی عقیل گفت: میزان ذخایر خون و فرآورده های خونی در گلستان با توجه به میزان مصارفی که در استان به وجود آمده کاهش یافته است.

افزایش میزان مصارف خون و فرآورده های خونی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید صادق بنی عقیل به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: میزان ذخایر خون و فرآورده های خونی در گلستان با توجه به میزان مصارفی که در استان به وجود آمده کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: بعد از تعطیلات 14 و  15 خرداد به مدت 10 روز بیش از 220 نفر به مراکز انتقال خون استان گلستان مراجعه داشتند اما این تعطیلات باعث شده میزان مصرف خون نیز در سطح استان افزایش پیدا کند و نتوانیم میزان مصرف را به حد نصاب برسانیم.

بنی عقیل یادآور شد: در این مدت بیش از 170 نفر از بانوان به مراکز انتقال خون مراجعه کردند و این نشان می دهد که زمانی فراخوان اعلام کنیم مردم استان گلستان پای کار هستند.

وی بابیان اینکه در این مدت 10 روزه 60 نفر برای نخستین بار اهدای خون داشتند، افزود: بیشترین فشار اهدای خون در شهرهای گرگان، گنبدکاووس و علی آبادکتول است و اگر بتوانیم سامانه ای در دیگر شهرهای استان نیز راه اندازی کنیم می توانیم بخشی از مطالبات مردم در شهرهای مختلف را نیز پاسخ دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از کارها در کوتاه مدت به ما کمک می کند این است افرادی که سابقه اهدای خون ندارند به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و این اقدام می توانیم ذخایره خون را به ذخایر استراتژیک برگردانیم.

بنی عقیل یادآور شد: در حال حاضر گروه خونی O مثبت و منفی، A مثبت و منفی و B مثبت نسبت به ذخایره استراتژیک کمتر است و امیدواریم با حمایت مردم استان این گروه های خونی را به نقطه سبز برسانیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار