مدیرکل انتقال خون گلستان از به صدا درآمدن زنگ خطر کمبود گروه‌های خونی در استان خبر داد و گفت: انتقال خون استان گلستان نیاز به یک سامانه سیار یا اتوبوس سیار دارد زیرا با کمبود جدی گروه‌های خونی در استان مواجه هستیم.

 از عدم پایگاه سیار تا به صدا درآمدن زنگ خطر«گروه‌های خونی» در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدصادق بنی‌عقیل صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: متاسفانه باوجود افزایش تعداد اهداکنندگان گروه‌های خونی در سطح استان گلستان ما همچنان با کمبود خون مواجه هستیم و نیاز به پایگاه سیار انتقال خون در گلستان داریم.

وی با بیان اینکه انتقال خون گلستان نیاز به پایگاه سیار دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال جاری شاهد افزایش ۱۵ درصدی مراجعه‌کنندگان خونی به مراکز اهدای خون در سطح استان گلستان بودیم و آمار اهدای خون نیز در استان افزایش پیدا کرد ولی متاسفانه با کمبود خون مواجه شدیم.

*کمبود تمام گروه‌های خونی در گلستان/ پایگاه‌های انتقال خون در روزهای تعطیل فعال می‌شود

مدیرکل انتقال خون گلستان از روند صعودی میزان مصرف خون در گلستان خبر داد و ابراز کرد: در دو ماهه اخیر میزان مصرف خون در استان گلستان روند صعودی پیدا کرده است که هرچه میزان فرآورده خونی را تولید می‌کنیم همان مقدار نیز مصرف می‌شود و به نوعی ذخیره خون برای شرایط بحرانی را نداریم.

بنی‌عقیل از کمبود تمام گروه‌های خونی در پایگاه‌های انتقال‌خون گلستان ابراز نارضایتی کرد و گفت: بیشتر از دو هفته است که تمام گروه‌های خونی ما به رنگ قرمز درآمده است یعنی با کمبود تمام گروه‌های خونی مواجه هستیم همکاران ما در پایگاه‌های انتقال خون حتی در روزهای تعطیل جمعه هم سرکار می‌آیند تا بتوانیم کمبودها را جبران کنیم.

*عدم پایگاه خون سیار در شرق گلستان/ مسوولان اقتصادی اعتباری برای پایگاه انتقال خون در نظر بگیرند

وی از فعال بودن پایگاه‌های انتقال خون در روزهای تعطیل خبر داد و اظهار کرد: در تعطیلات پیش‌رو یعنی روز ۱۶ خردادماه جاری پایگاه انتقال خون در شهرستان گنبدکاووس باز خواهد بود و اهداکنندگان محترم می‌توانند صبح روز ۱۶ خرداد به مراکز انتقال خون در این شهرستان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون گلستان اذعان کرد: در روزهای ۱۴ خردادماه الی ۱۶ خردادماه جاری نیز شهروندان گرگانی می‌توانند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و خون خود را اهدا کنند تا بتوانیم ذخائر خونی را افزایش دهیم.

بنی‌عقیل با بیان اینکه در شرق گلستان پایگاه انتقال خون نداریم، افزود: متاسفانه پایگاه انتقال خون در شهرهای کلاله، مراوه‌تپه و رامیان وجود ندارد و نیاز به اتوبوس سیار انتقال خون دارد این شهرها جزو شهرهایی محسوب می‌شوند که مراجعه‌کنندگان خونی بسیار خوبی دارند.

وی از مسوولان اقتصادی استان گلستان خواست که دل بیماران خاص و بیمارانی که نیاز به خون دارند را شاد کنند و در این زمینه اعتباری را برای پایگاه انتقال خون گلستان در نظر بگیرند تا یک پایگاه سیار انتقال خون در شرق گلستان ایجاد شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار