دبیر ستاد انتخابات استانداری گلستان با اشاره به پیش بینی ۱۵۰ صندوق سیار برای جمع آوری آرای ساکنان استان گفت که از این تعداد ۱۴ صندوق مخصوص بیماران کرونایی است.

رای بیماران کرونایی گلستان در ۱۴ صندوق سیار انداخته می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحسن کاظمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از صندوق های سیار برای جمع آوری آرای ساکنان نقاط سخت گذر، سالمندان، کم توانان و افرادی که در قرنطینه قرار دارند استفاده خواهد شد.

به گفته وی هزار و ۷۸۴ صندوق ثابت و سیار، رای مردم گلستان در انتخابات امروز ۲۸ خرداد را جمع آوری می کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری و رییس ستاد انتخابات گلستان هم به ایرنا گفت: در انتخابات امروز یک میلیون و ۳۵۴ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر برای نخستین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه می‌کنند.

احسان مکتبی افزود : رقابت برای حضور در پارلمان شهری و روستایی گلستان بین هفت هزار و ۸۶۳ نفر جریان خواهد داشت که از این تعداد هزار و ۵۶ داوطلب شهری و بقیه روستایی هستند.

۳۰ شهر استان گلستان دارای شورای پنج نفره و سه عضو علی البدل، سه شهر بندرترکمن ، گنبد و علی آباد کتول دارای شورای هفت نفره و پنج عضو علی البدل و شهر گرگان هم دارای ۹ عضو اصلی و ۶ عضو علی‌البدل است.

افزود: برای کسب هر ۱۸۰ کرسی اصلی شورای شهر ۵.۸ نفر و برای هر سه هزار و ۲۵۴ کرسی شورای روستاهای گلستان ۲ نفر رقابت خواهند کرد.

مکتبی گفت : با توجه به شرایط کرونا، تمام تهمیدات بهداشتی از قبیل مواد ضدعفونی کننده، ضدعفونی شعب اخذ رای، رعایت فاصله فیزیکی و غیره در محل شعب اندیشیده شده است.

ترکیب شورای ۸۰۸ روستای گلستان سه نفره و ۱۶۶ روستا پنج نفره است.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که ۵۳ درصد از این جمعیت، شهرنشین هستند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار