معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان:

مکتبی گفت: تا به الان نسبت به دوره قبل مردم استان گلستان در انتخابات مشارکت بیشتری داشتند.

میزان مشارکت گلستانی ها در انتخابات بیش از دوره های گذشته/ تاخیر در آغاز رای گیری برخی شعب گرگان به دلیل مشکلات دیجیتالی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، احسان مکتبی صبح امروز (جمعه 28 خرداد) با حضور در ستاد انتخابات استان گلستان و در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: صبح امروز وضعیت برگزاری انتخابات را در شهرستان و روستاهای اطراف بررسی کردیم و شرایط شعب اخذ رای از نظر پروتکل های بهداشتی، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و علاوه بر آن وضعیت اخذ رای مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان ادامه داد:  خدا رو شکر به جز  در برخی از شعب اخذ رای در شهر گرگان که  انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود و به دلیل مشکلات دیجیتالی که از مرکز ایجاد شده بود مشکلی خاصی نداشتیم و به این دلیل رای گیری در برخی شعب ما  با تاخیر شروع شد.

مکتبی با بیان اینکه شهروندان کد داوطلبان شورای شهر را در زمان رای گیری همراه خود داشته باشند، بیان کرد: وقتی می خواهند شهروندان 9 نفر را انتخاب کنند و لیست قبلی را آماده نکرده باشند کار برای آنها مقداری سخت می شود، توصیه ما این است شهروندان در گرگان و گنبدکاوووس لیست را از قبل آماده کنند و این مهم باعث رعایت بیشتر پروتکل ها می شود.

وی افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات در ساعت اولیه بر خلاف عادت مردم نسبت به دوره های گذشته بود و با وجود آنکه انتخابات امسال نسبت به سال گذشته یک ساعت زودتر آغاز شد ولی باز شاهد حضور منسجم مردم بودیم.

این مقام مسئول بابیان اینکه مواردی باشد که در انتخابات معرض باشد که تخلف است قطعا مورد رسیدگی قرار می گیرد، گفت: ولی تا به حال گزارشی در این خصوص نداشتیم.

مکتبی بیان کرد: 10 درصد تعرفه ها بیشتر در اختیار حوزه ها قرار گرفته تا مشکلی در این بخش وجود نداشته باشد.

وی افزود: مشارکت اقوام در استان گلستان گسترده تر از شهر گرگان بود و  میزان مشارکت گلستانی ها در ساعات آغازین انتخابات نسبت به دوره قبل بیشتر بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار