با پایان فرایند رای گیری و تعیین رئیس جمهور و اعضای شوراها مردم انتظار دارند منتخبان نهایی از هم اکنون با ترسیم ساز و کارهای عملی در راستای تحقق و عملی شدن وعده ها گام بردارند.

تحقق وعده ها؛رمزتوسعه/مشارکت حداکثری مسئولیت منتخبان راافزایش داد

۲۸به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، خرداد ماه ۱۴۰۰ حماسه‌ای دیگر در کارنامه افتخارات مردم ایران ثبت شد. علیرغم توطئه دشمنان نظام و ایادی استکبار همه آمدند و ثابت کردند هوشیار و دشمن شناس هستند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا به پایان رسید، فارغ از نتیجه به دست آمده شور و شکوه و عظمت مردم ایران بار دیگر به دنیا ثابت شد.

در گلستان بیش از ۶۰ درصد مشارکت اتفاق افتاد و مردم تا ساعت دو بامداد پای صندوق‌های رأی بودند.

هادی حق شناس استاندار گلستان در این خصوص گفت: در این دوره از انتخابات برای انتخاب رئیس جمهور ۸۲۴ هزار تعرفه و برای اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا هم رقمی معادل این برگه‌های رأی مصرف شد.

یک میلیون و ۳۵۴ هزار گلستانی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ۱۴۰۰ بودند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر برای نخستین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه کردند.

منتخبان به وعده‌های خود عمل کنند

نتایج انتخابات ۱۴۰۰ در حال شمارش است و برخی از حوزه‌ها هم اعلام شده است. در این مرحله مردم از منتخبان انتظار دارند به وعده‌هایی که به ملت داده‌اند وفا کنند. امری که خطیب نماز جمعه گرگان روز گذشته بر آن تأکید کرد.

منتخبان ملت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا به وعده‌های خود عمل کرده و به عهدی که با مردم بستند وفادار بمانند حجت الاسلام قربانعلی برقرار گفت: وعده‌های نامزدها آنها را امیدوار کرده و اگر عملی نشوند، اعتماد و اطمینان مردم سلب می‌شود.

امام جمعه موقت گرگان افزود: یکی از نشانه‌های مؤمنان هماهنگی بین قول و فعل و بین گفتار و رفتار است و نگرانی و اعتراض مردم هم در عمل نکردن به وعده‌ها است.

وی اضافه کرد: عمل نکردن به وعده‌ها سبب نارضایتی مردم شده و این عمل باعث می‌شود دشمنان به طمع خام بیفتند.

صحبت با مردم هم نشان می‌دهد آنها از منتخبان انتظار دارند که به قول‌هایی که به آنها داده شده وفادار باشند.

منتخبان مسئولیت سنگینی دارند

مریم رضایی یکی از شهروندان گرگانی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: مشارکت مردم در انتخابات مسئولیت منتخبان را سنگین‌تر کرده و آنها باید با تمام توان برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

وی بیان کرد: مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و شرایط کرونا معیشت مردم را سخت کرده و رفع این مشکلات با برنامه ریزی درست و پرهیز از سو ء استفاده‌های مالی ممکن است.

رضایی ادامه داد: جوانان تحصیل کرده بی شماری در گلستان وجود دارند که می‌توان با استفاده از فراهم آوردن تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد صنایع در استان از آنها حمایت کرد.

وی تأکید کرد: اعضای منتخب شورای شهر هم باید از حق مردم صیانت کرده و توزیع متوازن خدمات و امکانات در شهر اتفاق بیفتد.

یک آقای ۶۰ ساله گلستانی هم گفت: منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری وظیفه سنگینی بر عهده داشته و مردم از وی انتظار دارند که دلسوز آنها و نظام باشد.

وی بیان کرد: سخنان نامزدها را در تلویزیون شنیدم و کسی که انتخاب شده است باید به وعده‌های خود وفا کند زیرا در غیر این صورت مردم دلسرد و ناامید می‌شوند.

وی گفت: روز گذشته با وجود گرمای هوا بیش از یک ساعت در صف انتخابات بودم اما به عشق کشور و رهبرم در این عرصه مهم سیاسی شرکت کردم لذا از رئیس جمهور آینده انتظار دارم که به عهدی که با مردم بسته وفا کند.

حضور مردم در انتخابات ۳ پیام مهم داشت

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان هم مشارکت پرشور مردم را حضور انقلابی و معنادار، تعیین کننده، آگاهانه، مقتدرانه و آرامش آفرین برشمرد که علیرغم همه تهدیدات و هجمه‌های جبهه معاند و جنگ‌روانی دشمنان اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین با اشاره به تجلی رشد سیاسی، عزم انقلابی و ظرفیت مدنی ملت ایران در انتخابات شورانگیز و پرشکوه ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، گفت: مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رأی، یک تحول عمیق، تعالی ویژه و جشن سیاسی واقعی است که باید به آن افتخار کرد زیرا این حضور، پیام‌های مهمی را به دنیا مخابره کرده است.

گرزین تصریح کرد: اولین پیام آن، پیوند عمیق‌تر مردم با انقلاب اسلامی و رهبر حکیم آن است، که این خود، راهبردی‌ترین پیام ۲۸ خرداد است.

وی گفت: دومین پیام آن، اعلام رسمی ابرقدرتی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران و حضور تعیین کننده و تأثیرگذار آن در تمام مناسبات حال و آینده جهان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: سومین پیام آن تضمین پیشرفت و اعتلای کشور و امنیت ملی و شور و نشاط پایدار ملت در همه عرصه‌ها به ویژه در حل مشکلات اقتصادی و تولیدی و اشتغال و فرهنگی و اجتماعی فعلی جامعه است.

حضور مردم ابهت پوشالی استکبار را لگدمال کرد

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان هم به خبرنگار مهر گفت: یکی از مهم‌ترین میدان‌های تمام عیار جبهه حق و باطل در طول قرن اخیر، عرصه انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ریاست جمهوری در ایران اسلامی بود.

حجت الاسلام رضا دیلمی بیان کرد: اما به فضل الهی، با هوشیاری، لحظه شناسی و دشمن شناسی مردم صابر و ولایت مدار ایران و پیروی از منویات ولی امر مسلمین جهان، حماسه‌ای ماندگار در ایران اسلامی خلق شد که موجب شکست دشمن و فخر و مباهات جهان اسلام و موجب شگفتی برای جهانیان شد.

دیلمی تصریح کرد: ثمره این خلق حماسه و حضور بی‌نظیر نه تنها زوایای اتحاد همه گروه‌ها، عظمت مردم، اقتدار و میثاق ملی، پافشاری بر حفظ دستاوردها و آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی و خون پاک شهیدان، تبعیت جانانه از ولایت مطلقه فقیه و علاقه و وفاداری بی بدیل مردم به جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشیده، بارقه امیدی در دل‌های مسلمانان و مستضعفان جهان شده تا همچون ملت هوشیار ایران اسلامی، ابهت و هیمنه پوشالی استکبار جهانی را با اراده پولادین خود لگدمال کنند.

وی، اراده و عزم ملی و تحقق زنجیره تواصی به مشارکت حداکثری در انتخابات را سیلی دیگر ملت غیور ایران اسلامی به جریان نفوذ و سلطه و نفاق دانست.

مردم ایران در انتخابات ۲۸ خرداد به وظیفه دینی و شرعی خود عمل کردند و حال نوبت منتخبان است تا با تمام توان به وعده‌هایی که به این مردم قدرشناس داده‌اند، عمل کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار