رئیس پلیس امنیت اقتصادی از کشف بیش از ۹هزار تن گندم و برنج احتکارشده در دو استان کشور خبر داد.

احتکار بیش از ۹۰۰۰ تن گندم و برنج در ۲ استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار محمدرضا مقیمی با اعلام خبر کشف چندین هزار تن گندم و برنج احتکارشده در کشور اظهار کرد: در پی بررسی‌های اسنادی و میدانی پلیس، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی به چندین انبار بزرگ در سطح کشور که در زمینه نگهداری کالا و اقلام اساسی مورد نیاز مردم فعالیت می‌کنند، مشکوک شدند و موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: کارآگاهان این پلیس پس از شناسایی و تأیید فعل مجرمانه مبنی بر احتکار کالا در دو انبار، با هماهنگی قضائی و تشکیل تیمی مشترک از نمایندگان ادارات غله، تعزیرات حکومتی، اداره صنعت، معدن و تجارت در استانهای هدف، به آدرس مورد نظر مراجعه و در حضور مالکان، از انبارها بازدید کردند که مشخص شد ظرفیت سوله‌ها به‌طور کامل پر از گندم و برنج است.

وی تصریح کرد: با بررسی اسناد مرتبط با کالاها و سامانه ورود و خروج در این مجموعه‌ها مشخص شد متهمان با هدف رسیدن به مقاصد شوم و سودجویانه خود با فروش این محصولات استراتژیک به قیمتهای بالاتر، اقدام به خریداری، اختفا و احتکار آنها کرده‌اند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در این بازدیدها بیش از 9 هزار و 730 تن گندم و برنج احتکاری در استانهای گلستان و هرمزگان کشف شد و انبارها پلمب شدند.

مقیمی خاطرنشان کرد: در این رابطه فقط مقدار 735 تن از گندمهای موجود در سامانه جامع انبارها ثبت شده بود و مابقی کالاهای موجود در سامانه سیفا دو (سامانه یکپارچه فناوری گندم و آرد) اداره غله نیز ثبت نشده بود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از 328 میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این راستا دو متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده تحویل اداره تعزیرات حکومتی در استان مربوطه شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار