نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس مطرح کرد؛

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است از شیوه های مختلف نوین و فرهنگی، هنری و اجتماعی در تبلیغ اسلام استفاده شود.

لزوم بهره گیری از روش های نوین و هنری برای تبلیغ اسلام

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس فرمایشات امام راحل (ره) در کشور شکل گرفت تا بتواند پیام های اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی که برای جامعه سودمند است را به مردم اطلاع رسانی کند.

وی تبلیغ و ابلاغ پیام را یکی از وظایف و ماموریت های پیامبران الهی دانست و افزود: سازمان تبلیغات باید از ظرفیت های مختلفی همچون شیوه های مستقیم و غیرمستقیم که توسط حوزه هنری با شیوه های مختلف اعم از تبلیغ های نوین، فرهنگی، هنری و اجتماعی ارائه می شود، استفاده کند.

منتظری افزود: مبلغان وظیفه خطیری بر عهده دارند و می توانند در نوع نگرش افراد، تقویت باور ها و معرفت دینی بسیار تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: البته مبلغ زمانی در کار خودش موفق است که به روش های مختلف احاطه و اشراف داشته داشته باشد و همچنین با اصول تبلیغ آشنا باشد تا بتواند از روش های جذاب و اثر بخش بیشتر استفاده کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مخاطب شناسی یکی از مسائل مهم در موفقیت کار تبلیغ است، باید در تبلیغ از بیان رسا و جذاب استفاده کرد که برای مخاطب هم جاذبه داشته و هم قابل فهم باشد.

وی افزود: خوشبختانه در همه جای ایران مراکز مهم تبلیغی مشغول فعالیت هستند و با استفاده از فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری ادبی، اجتماعی، مداحی و قرآنی به اشکال مختلف توانسته اند، زمینه تقویت مباحث دینی و اعتقادات را فراهم کرده و در تقویت بعد معنوی جامعه نقش مهمی را ایفا کنند.

منتظری گفت: این مراکز هر سال در مراسم اعتکاف و در مناسبت های مذهبی نقش قابل توجهی دارند و در یاددادن سبک زندگی ایرانی و اسلامی نقش مهمی را ایفا کند.

کمیسیون فرهنگی مجلس به دنبال حمایت از سازمان تبلیغات است

منتظری با بیان اینکه کار مجلس رفع موانع است، تصریح کرد: اگر سازمان تبلیغات اسلامی برای انجام ماموریت های خود با موانعی روبرو است یا اینکه داری خلا های قانونی است، مجلس می تواند به این سازمان کمک کند.

وی افزود: تلاش کرده ایم امسال در کمیسیون فرهنگی مجلس در بحث حمایت از تبلیغات مصوبه های بسیار خوبی را ارائه کنیم و از آنجایی که این سازمان یک نهاد مذهبی و فرهنگی است، به طور قطع اگر مورد حمایت دولت و مجلس قرار بگیرد، می تواند نقش موثرتری در جامعه داشته باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بتوان به تجهیز سینماهای زیر نظر حوزه هنری کمک شود و یا اینکه تعداد خانه های عالم را در روستاها و مناطق محروم افزایش داد، قطعاً پیوند معنوی مردم با حوزه دینی و فرهنگی بیشتر تقویت می شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس و دولت هر کدام به سهم خودشان می توانند به تقویت اعتبارات سازمان تبلیغات کمک کنند، گفت: ضرورت تربیت مبلغین توانمند و برگزاری دوره های آموزشی مستلزم هزینه های خاصی است و اگر دولت از این حوزه حمایت کند، مبلغین می توانند وقت بیشتری را برای ارشاد و تربیت دینی افراد قرار دهند.

منتظری اضافه کرد: مبلغین دینی باید به نیازهای فکری، فرهنگی، اجتماعی و دینی نسل جوان توجه بیشتری داشته باشند و در ترویج معارف قرآنی بیشتر وقت بگذارند.

شاهد تحولات اساسی در سازمان تبلیغات اسلامی هستیم

وی با بیان اینکه شاهد تحولات اساسی در سازمان تبلیغات اسلامی هستیم، ابراز کرد: باید انتخاب فردی جوان برای مدیر کلی این سازمان را به فایل نیک گرفت و این فرصتی است تا چهره های جوان و توانمند در جامعه حضور پیدا کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به تشکل های خودجوش و مردمی تاکید کرد و افزود: حمایت از هیئت ها، تقویت شعر آیینی و همچنین حمایت از مداحان می تواند در شکل گیری جامعه دینی بسیار موثر باشد.

وی گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس به دنبال این است تا در سال ۱۴۰۰ از مداحان حمایت های خوبی را انجام داده و تلاش می کنیم تا مداحی را به عنوان یک هنر ثبت کنیم تا این افراد از مزیت های صندوق حمایت از هنرمندان وزارت ارشاد برخوردار شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار