تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز که در پایان فصل ۹۸ با قرار گرفتن در انتهال جدول رده‌بندی از لیگ برتر سقوط کرده بود بار دیگر عزم خود را برای رسیدن به سطح اول این رشته جزم کرده و با گردهم آوردن بازیکنان شاخص بومی و جوان می‌خواهد به جمع برترین تیم‌های ساحلی کشور بازگردد.

عزم ملوان بندرگز برای بازگشت به لیگ برتر؛ پابرهنگان برمی‌گردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، ملوانی ها که با سابقه حدود یک دهه ای در لیگ برتر از جمله تیم های بادوام این مسابقات به شمار می رفتند، ۲ فصل قبل و به دلیل تدارک نامناسب پیش فصل از جمله اجازه کوچ به بازیکنان شاخص و جذب نشدن بازیکنان جانشین مناسب راهی جز میدان دادن به جوانان پیدا کرد و در همان فصل نیز راهی لیگ دسته اول شدند.

این تیم که در غرب گلستان از محبوبیت زیادی برخوردار است فصل گذشته آماده بازگشت به لیگ برتر بود اما شیوع کرونا و تعطیلی لیگ، رسیدن به آرزو را یک سال به تاخیر انداخت تا این که علاقه مندان ورزش بندرگز دست به کار شدند و برای طولانی نشدن دوری ملوان از لیگ برتر، تلاش برای جذب منابع ملی و جلب حمایت مسوولان این شهر کوچک در غرب گلستان را آغاز کردند.

۹ سال حضور پیاپی ملوان در لیگ برتر فوتبال ساحلی، این تیم را به یکی از نمادهای استمرار فعالیت حرفه ای ورزش در گلستان تبدیل کرده و فراهم آوردن تیمی منسجم و شایسته و با بهترین تدارکات و پشتیبانی برای رسیدن به سطح اول این رشته، مهمترین خواسته فوتبال دوستان این شهرستان است.

مالک و سرمربی تیم فوتبال ساحلی ملوان گفت: پس از وداع با لیگ برتر در سال ۹۸ تصمیم داشتیم بار دیگر هیاهو و نشاط فوتبالی را به شهر برگردانیم اما مالک قبلی دیگر تمایلی به ادامه فعالیت در این رشته نداشت و از حمایت مالی ملوان خودداری کرد.

مهران شهسوار اظهار داشت: ملوان شناسنامه ورزشی و فوتبالی بندرگز محسوب می شود و بر همین اساس از همه توان و ظرفیت شهرستان استفاده کردیم تا مانع فروپاشی و یا فروش این تیم شویم .

وی بیان کرد: ملوان مشتریانی از شیراز و اصفهان داشت اما پس از مذاکره با مالک قبلی تیم، وی متقاعد شد که امتیاز تیم را به خارج شهرستان نفروشد.

سرمربی ملوان بندرگز گفت: پس از تحویل گرفتن مالکیت تیم، تمرین آماده سازی برای بازگشت به لیگ برتر آغاز شده و ترکیبی از بازیکنان قدیمی و بومی و تعدادی از جوانان مستعد و با انگیزه در حال گذراندن تمرینات هوازی و بدنسازی هستند.

شهسوار ادامه داد: بر اساس طرح فعلی فدراسیون قرار است مسابقات لیگ دسته اول ساحلی کشور با حضور ۱۲ تیم در یک یا ۲ گروه برگزار شود و در نهایت ۲ تیم به لیگ برتر صعود کنند که امیدواریم با تقویت کامل تیم، یکی از صعودکنندگان به لیگ برتر باشیم.

بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال مسابقات لیگ دسته اول فوتیال ساحلی کشور در دهه سوم تیرماه آغاز می شود و تیم ها به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه می دهند.

مالک تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز گفت : با توجه به افزایش هزینه تیمداری، مذاکراتی با اداره کل ورزش و جوانان استان صورت گرفته و قرار است این اداره کل در بخش سخت افزاری از تنها نماینده استان در این رقابت ها حمایت کند.

شهسوار گفت : به جز تکیه بر توان بازیکنان بومی، جذب چند بازیکن شاخص نیز در دستور کار قرار گرفته تا با بهترین تدارکات فصل جدید لیگ دسته اول را آغاز کنیم.

وی گفت : طبق برآوردهای انجام شده، هزینه مسافرت تیم به استان های دیگر، اسکان و پرداخت قرارداد بازیکنان حدود پنج میلیارد ریال خواهد بود که انتظار داریم مدیران استانی در کنار مسوولان شهرستان در تامین این مبلغ ما را یاری کنند.

سرمربی تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز گفت: هدف گذاری اصلی تیم در فصل جاری، صعود به لیگ برتر است که امیداوریم با حمایت مسمولان و مردم به این هدف دست پیدا کنیم.

شهسوار ادامه داد: مجموعه ورزشی امام رضا (ع ) بندرگز پس از پایان فصل فوتبالی ۹۸ دیگر میزبان هیچ مسابقه رسمی نبوده و به دلیل رسیدگی ناکافی این مجموعه فرسوده و تجهیزات آن دچار استهلاک شده و نیازمند مرمت و بازسازی است.

به‌گفته وی مرمت سازه های پیرامونی مجموعه و انتقال ماسه های باکیفیت به این زمین به حدود ۵۰۰ میلیون ریال هزینه احتیاج دارد که قرار است از سوی اداره ورزش و جوانان پرداخت شود .

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان هم با اعلام حمایت همه جانبه از باشگاه ملوان بندرگز گفت: این تیم نماد ورزش بندرگز و استان در فوتبال ساحلی بوده و هدف ما کمک به صعود تیم به لیگ برتر است .

قاسمعلی برزمینی همچنین درخصوص آماده نبودن زمین فوتبال ساحلی امام رضا (ع) بندرگز نیز گفت: مشکلات این مجموعه بزودی برطرف شده و مشکلی برای میزبانی این تیم در لیگ دسته اول وجود ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار