مدیرکل استاندارد گلستان گفت: پژوهشگاه استاندارد استان که ظرفیت تولید و صادرات دارد مغفول مانده است.

پژوهشگاه استاندارد گلستان، بستری برای تولید و صادرات

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رضا دهدشتی زاده مدیرکل استاندارد گلستان گفت:دفتر منطقه‌ای پژوهشگاه استاندارد ظرفیتی است که می‌تواند استان را به قطب تولید غلات با کیفیت و عاری از بیماری و سموم در کشور و مناسب برای مصرف و صادرات تبدیل کند، اما مغفول واقع شده است.

او خواستار اختصاص بودجه استانی برای نوسازی، تعمیر و تجهیز دفتر منطقه‌ای پژوهشگاه استاندارد شد و گفت: وجود پژوهشگاه می‌تواند با تسریع در آزمون غلات وارداتی، امر تولید آرد و صادارت را به کشور‌های دیگر تسهیل کند.

دهدشتی گفت: بدون شک، این ظرفیت ضمن ایجاد اشتغال در استان، گردش و رونق اقتصادی را افزایش می‌دهد و گلستان را تبدیل به مرجعی در حوزه آزمون غلات در کشور می‌کند.
او اظهار امیدواری کرد و گفت: با مساعدت مسئولین استانی و شروع فعالیت پژوهشگاه منطقه ای، استان گلستان تبدیل به کلینیک صادرات و قطب غلات کشور می‌شود.

دبیر شورای استاندارد گلستان افزود: بدون شک، این ظرفیت ضمن ایجاد اشتغال در استان، گردش و رونق اقتصادی را افزایش می‌دهد و گلستان را تبدیل به مرجعی در حوزه آزمون غلات در کشور می‌کند.

ایجاد و راه اندازی دفتر منطقه‌ای پژوهشگاه استاندارد در گلستان، در حاشیه هفتمین جلسه شورای استاندارد استان مطرح و پس از امضای تفاهم نامه‌ای بین استاندارد استان و پژوهشگاه استاندارد کشور با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مصوب و بنا شد با همکاری دوجانبه تجهیز و راه اندازی شود

 

ارسال نظر

آخرین اخبار