مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: گلستان می تواند با محوریت قرآن و تمدن اسلامی به عنوان پایلوت تمدنی سلم آمیز در دنیا مطرح شود.

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام عباسعلی گرزین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ما به اقوام و مذاهب موجود در گلستان به شکل یک فرصت نگاه می‌کنیم و استان ما با محوریت قرآن و تمدن اسلامی می تواند به عنوان پایلوت تمدنی سلم آمیز در دنیا مطرح شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: سالیان سال است که شیعه و سنی در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز داشته و میزان ارتباطات و تعاطف های ما روز به روز بیشتر می شود.

وی افزود: در سیل گلستان با خانواده‌های بسیاری آشنا شدیم که همگی زائر امام رضا (ع) هستند و علمای سنی هم در اربعین پیاده روی شرکت کرده و در ایام فاطمیه و محرم نذری می دهند.

گرزین اضافه کرد: این نشان‌دهنده موفقیت قرائت اسلام ناب بوده که انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تأکید کرد: این امر نشان می‌دهد که نگاه ما به وحدت یک نگاه استراتژیک اصیل و نه یک نگاه ابزاری است.

وی ادامه داد: براساس این نگاه، برنامه ما این است که با تقویت آن کاری کنیم که در گلستان با وجود بیش از ۱۶ قومیت و دو مذهب اصلی شیعه و سنی و با وجود سلایق حاد سیاسی، با استفاده از تجارب گذشته و با نگاه به محوریت قرآن و تمدن اسلامی، الگوی خوب زیبایی در همه عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار