مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت که گرمای بی سابقه روزهای اخیر، مصرف برق دیروز دوشنبه مردم استان را به رقم ۱۵۰۰ مگاوات در روز افزایش داد.

مردم گلستان دیروز ۱۵۰۰ مگاوات برق مصرف کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی‌اکبر نصیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رقم، بالاترین مقدار مصرف برق مردم گلستان در سال جاری محسوب می شود.

بر اساس اعلام هواشناسی گلستان دیروز گنبدکاووس با ثبت دمای ۵۰.۲ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر کشور بود.

نصیری به قطعی برق خارج از برنامه زمان بندی شده برخی مناطق گلستان اشاره کرد و گفت: خارج شدن سه نیروگاه از شبکه سراسری موجب کاهش برق شبکه کشور شد و برای حفظ پایداری شبکه، این قطعی ها اعمال گردید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان ادامه داد: سقف تعیین شده مصرف برق گلستان در روزهای گرم بین ۹۵۰ تا هزار مگاوات ساعت است.

میانگین مصرف برق گلستانی‌ها در اردیبهشت امسال ۵۶۶ مگاوات بود

وی بیان کرد: در صورت استمرار روند مصرف فعلی، احتمال تداوم سهمیه بندی برق تا مرداد وجود دارد که زمان بندی این قطعی ها اطلاع رسانی خواهد شد.

وی از مشترکین خواست با کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق به پایدار شدن برق شبکه کمک کنند .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان به اجرای طرح برق امید برای ارائه تخفیف ۱۰۰ درصدی به مشترکان کم مصرف اشاره کرد و گفت: از مجموع افزون بر ۷۵۰ هزار مشترک برق استان، ۱۴۷ هزار و ۴۱۹ مشترک از مزایای این طرح بهره‌مند شدند که از این تعداد ۷۰ هزار و ۳۴۴ مشترک روستایی و بقیه شهری بودند.

الگوی مصرف تعیین شده برای برخورداری از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق در قالب طرح برق امید برای فصول گرم سال ۱۰۰ کیلو و در ماه های غیر گرم ۸۰ کیلو وات در ساعت است.

گلستان ۶۲۵ هزار مشترک خانگی، ۹۰ هزار و ۷۴ مشترک تجاری، ۳۶ هزار و ۶۰۰ مشترک عمومی، ۱۲ هزار و ۱۰۰ مشترک کشاورزی و سه هزار و ۲۰۰ مشترک صنعتی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار